خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه آوری بیش از 13 میلیارد تومان زكات در استان در چهار ماهه نخست سال 98 جمع آوری شده است به تشریح مصارف این فریضه الهی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۰۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از سایت خبری کمیته امداد، یونس فاتح با اشاره به رشد 54 درصدي زكات استان در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 96 گفت: مردم نيكوكار استان از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 13 میلیارد تومان زكات پرداخت كردند.

وی ضمن تاكيد بر اهميت فریضه زكات افزود: 95 درصد از زكات جمع آوري شده در چهار ماهه سالجاری براي امور محرومان هزينه شده و بقيه درآمد حاصل نيز در طرح هاي عام المنفعه مصرف شده است.

فاتح با بیان از ابتدای سال 98 تعداد 314 مبلغ براي ترويج و تبلیغ زكات به روستاها اعزام شدند، گفت: اكنون 2 هزار و 784عامل افتخاري زكات در شهرها و روستاهاي استان مشغول فعاليت و ترويج این فریضه الهی هستند.

وی به موارد مصرف زكات جمع آوري شده در استان اشاره کرده و افزود: پرداخت 51 مورد كمك هزينه جهيزيه و تامين لوازم خانگي، كمك به بهسازي و تعمير مسكن 57 خانوار مددجو و نيازمند، تامين هزينه هاي درمان و تحصيل 445 نيازمند، آزادي 3 زنداني و پرداخت كمك معيشت به 2 هزار و 52 خانوار نيازمند از جمله موارد هزينه كرد زكات در چهار ماهه نخست سال 1397 است.

فاتح همچنين به درآمدهاي زكات فطره و کفارات استان از ابتدای سال تاکنون اشاره كرده و گفت: مردم آذربايجان شرقي امسال تاکنون 8 ميليارد و 500 ميليون تومان زكات فطره و کفاره پرداخت كردند كه رشد 37 درصدي نسبت به مدت مشابه سال 97 داشته و 100 درصد آن براي محرومان و نيازمندان هزينه شده است.

معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد استان همچنين بر ضرورت پرداخت الكترونيكي كمك هاي مردمي به نيازمندان اشاره و بيان كرد: مردم خيّر استان مي توانند كمك هاي مالي خود به محرومان را از طريق تلفن همراه خود با شماره گيري كد #041*8877* پرداخت كنند.

ارسال نظرات