حجت الاسلام سیدمهران کریم پور، بنیان خانواده را مهم ترین رکن جامعه از منظر دین مبین اسلام دانست و افزود: با تزریق محبت و دوستی می توان به تجهیز خانه پرداخت.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۰۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت شهرستان لردگان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام )و حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، گفت: سیره زندگی اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، الگوی واقعی شیعیان است.

حجت الاسلام سیدمهران کریم پور، افزود: ازدواج حضرت علی(علیه السلام )و حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) نمونه ای بی بدیل و الگویی واقعی برای مسلمانان و شیعیان در زمینه آغاز زندگی مشترک با ساده ترین و بی آلایش ترین مراسمات می باشد.

وی با اشاره به جایگاه ازدواج در دین اسلام، گفت: هیچ بنایی نزد خداوند متعال محبوبتر از ازدواج و تشکیل خانواده نیست و  ملاک قراردادن معیارهای متعالی و بنا کردن زندگی بر پایه ارزش های رفیع انسانی است که این پیوند را پیوندی آسمانی لقب داده است.

کریم پور افزود: همسرداری نیکو در فرهنگ دینی و از نگره پیامبر عظیم الشان اسلام بسیار ممدوح و محبوب است و چنین بنایی است که موجبات تفاخر و مباهات فرش بر عرش را فراهم می سازد.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور ادامه داد: کوثر بی کران، کامل ترین الگویی است که می توان در زوایای مختلف زندگی، ایشان را مقتدای خویش قرار داد. الگویی که در زندگی وی، ظرافت ها و دقت ها به وضوح موج می زند. او یک مادر است که ظرافت ها و لطافت های بستر تربیتی ایشان فرزندانی تاریخ ساز به بار می آورد.

وی ادامه داد : تعلیم و تادیب جامعه و متخلق شدن به اخلاق پسندیده با الگوبرداری از این گنجینه داران و معادن حکمت میسر است که سرمشق گرفتن از آنها راهبردی موثر برای خروج از بحران‌های اجتماعی می باشد.

این کارشناس مسایل دینی، بنیان خانواده را مهم ترین رکن جامعه از منظر دین مبین اسلام دانست و افزود: با پیروی از معارف دینی و الهی خواهیم دانست که خانه هایی که در آن همدلی، عشق و آرامش کمرنگ شده است تنها نیاز به تجدید نظر دارد و با تزریق محبت و دوستی می توان به تجهیز آن پرداخت.

 

ارسال نظرات