شهردار درگز حوزه گردشگری را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان برای جذب توریست و اشتغالزایی دانست و تاکید کرد: باید زیرساخت‌های مناطق گردشگری شهرستان را به سمت و سویی سوق دهیم که در سطح جهانی بتوانیم پذیرای گردشگران باشیم.
کد خبر: ۹۱۶۲۵۶۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
رمضان یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ به ارائه گزارش عملکرد بخشی از فعالیت‌های شهرداری درگز پرداخت و اظهار کرد: این مجموعه با داشتن ۲۳۰ نفر کارمند، یکی از معدود ارگان‌هایی است که بیشترین ارتباط را با فعالیت و زندگی روزمره مردم دارد.

وی عنوان کرد: بودجه پیش بینی شده برای شهرداری درگز در سال گذشته مبلغی حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که به همت همکاران خود توانستیم این مبلغ را به ۱۵ میلیارد افزایش دهیم؛ بر این اساس و با سیاست کاهش هزینه و افزایش درآمد، ۴۵ درصد از بودجه صرف هزینه‌های عمرانی و ۵۵ درصد صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

شهردار درگز تبیین کرد: در بحث خدمات عمرانی قریب به ۱۵ هزار تن آسفالت برای روکش و ۱۱۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری نقاط مختلف شهر مورد استفاده قرار گرفت که به اذعان مردم، این اتفاق در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

یزدان پناه تشریح کرد: ایجاد ۱۰۰۰ متر آبراهه در واحد طول، ۲۰۰۰ متر جدول کشی خیابان‌ها و کوچه‌ها و موزاییک فرش معابر شهری از جمله اقداماتی است که بر حسب ضرورت و با مشارکت مردم به سرانجام رسید.

این مقام مسئول گفت: موضوع پارک خطی ورودی شهر یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری درگز است که البته کلنگ زنی آن در سال‌های گذشته انجام شد و ۸۰ درصد ابنیه آن تکمیل شده است، اما این پروژه فعلا به دلیل بدهکاری به پیمانکار متوقف شده که امیدواریم به زودی با دریافت اعتبار لازم، پروژه را به پایان برسانیم.

وی با اشاره به رویکرد نور، رنگ، گل و گیاه در سطح شهر اظهار کرد: ۲۰۰۰ متر ریسه بندی، استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی برای دیوارنویسی و نقاشی‌های دیواری و غرس ۲۰ هزار اصله نهال در سراسر شهر از خدماتی است که روحیه شادابی و نشاط را به مردم هدیه داد و مبلمان شهری را دچار تغییرات اساسی کرد.

شهردار درگز حوزه گردشگری را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان برای جذب توریست و اشتغالزایی دانست و تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با کمک سایر نهاد‌های شهرستان، زیرساخت‌های مناطق گردشگری شهرستان را به سمت و سویی سوق دهیم که در سطح جهانی بتوانیم پذیرای گردشگران باشیم.

یزدان پناه تصریح کرد: تضمین می‌دهیم هر سرمایه گذاری که بخواهد در حوزه گردشگری شهرستان سرمایه گذاری کند، همه جوره از او حمایت نموده و امکانات شهرستان را در اختیارش قرار دهیم.

وی ابراز کرد: پاکبانان این شهرداری ۷۴۰ هکتار از معابر اصلی شهر را هر روز و سایر معابر را حداقل ماهی یک بار نظافت می‌کنند؛ مساله‌ای که شاید سابق بر این به صورت سالیانه یک بار انجام می‌شد.

وی تبیین کرد: هزینه‌های جاری اعم از حقوق و مزایا و بیمه کارکنان شهرداری درگز، ماهیانه قریب به یک میلیارد تومان است؛ از مردم عزیز انتظار داریم در شرایط فعلی که دولت اعتبار شهرداری‌ها را جهت صرف در بخش یارانه‌ها به صفر رسانده و اوضاع اقتصادی مردم به نحوی است که ساخت و ساز و … رونق چندانی ندارد، با کمک‌های خود ما را در انجام این رسالت بزرگ و سنگین یاری کنند.

در پایان خاطر نشان می‌شود حوزه خدمت رسانی شهرداری درگز بسیار بیشتر از موارد ذکر شده است، اما خلاصه نویسی ما را بر آن داشت تا از ذکر مسائل با اولویت پایین‌تر خودداری نموده و به بیان نکات مهم بپردازیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها