رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اراک مطرح کرد :
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اراک افزایش قیمت زمین را یکی از دلایل افزایش نهایی قیمت مسکن دانست
کد خبر: ۹۱۶۲۵۱۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ نوروزی رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اراک افزایش قیمت زمین را یکی از دلایل افزایش نهایی قیمت مسکن دانست و تشریح کرد: قیمت زمین در تعیین قیمت نهایی انبوه سازان بسیار موثر است، فروش تراکم مازاد بر ضابطه رینگ بندی که رشدی چند برابری در سال ۹۸ داشته از دیگر دلایل افزایش قیمت مسکن بوده است به طوری که تراکم مازاد در سال ۹۷ از متری ۴۰۰هزار شروع شده و تا متری ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می رسیده است؛ این در حالی است که این قیمت در سال ۹۸ با تصویب شورای شهر از متری ۷۰۰هزار تومان شروع شده و به متری ۴میلیون تومان هم می رسد.

وی بیان داشت : افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانند بتن، سیمان و آهن آلات نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر بوده است که تاثیر مستقیمی در قیمت مسکن داشته است.

نوروزی با اشاره به حداقل و حداکثر قیمت مسکن در شهر اراک تصریح کرد : قیمت آپارتمان دارای سند از متری ۳ میلیون تومان در حاشیه شهر شروع می شود و تا متری ۱۴ میلیون تومان در خیابان های مرکز شهر مانند شهید بهشتی و شهید رجایی ادامه دارد.

وی اظهار کرد : امسال به دلیل افزایش قیمتی که در بخش خرید و فروش مسکن صورت گرفت، اجاره نشینی نیز تحت تاثیر آن با رشد مواجه شد، به صورتی که در برخی از نقاط شهر تا ۴۰ درصد افزایش کرایه نسبت به سال گذشته را هم شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اراک با اشاره به اینکه اکنون خرید و فروش مسکن دچار رکود شده است، گفت: قیمت مسکن در اراک تا اردیبهشت ماه ۹۸ سیر صعودی داشت ولی پس از آن خرید و فروش مسکن راکد و متقاضی خرید بسیار کم شده است و به نظر می رسد اگر همین روند رکود ادامه دار باشد و به شرط حاکمیت ثبات اقتصادی در کشور، قیمت ها واقعی تر شده و از حباب آن کاسته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات