خبرهای داغ:

افتتاح طرح فاضلاب شهرستان سرخه/ اختصاص بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال به کنتور‌های هوشمند

مدیر آبفای سرخه از افتتاح طرح فاضلاب شهرستان سرخه خبرداد و گفت: بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال به کنتور‌های هوشمند اختصاص داده شده است
کد خبر: ۹۱۶۲۵۰۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، مدیر آبفای سرخه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فصل داغ تابستان، گفت: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور کم آب و استان ما نیز در منطقه گرم و خشک قرار دارد و طبق آمار‌های رسمی میزان نزولات جوی تقریبا نصف میانگین کشوری است همین باعث می‌شود ما از آب که یک نعمت الهی است به درستی استفاده نماییم.
وی با بیان اینکه در حوزه آب شهرستان سرخه اقداماتی صورت گرفته و در حال حاضر نیز در حال انجام می‌باشد افزود: در طی سفر اخیر رئیس جمهور به شهرستان سرخه معادل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر به حوزه آب تخصیص داده شد که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه مخزن آب شهرستان سرخه، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صرف خرید لوله در قطر‌های مختلف برای قرار دادن در خطوط انتقال مخازن و خطوط شبکه طرح زین بندی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به منظور تهیه الکتروپمپ ها، کابل و تابلو‌های برق تاسیسات شهر آب سرخه هزینه شده است.
مدیر آبفای سرخه خاطرنشان کرد: با اعتبار بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال طرح کنترل و تله متری چاه‌های دشت چلیم، ماراب، وینکه در حال انجام است و بعد از اجرای طرح تله متری خواهیم توانست از محل ساختمان اداری آب و فاضلاب کلیه منابع مخازن، تصفیه خانه‌ها و نقاط آبی را کنترل و مدیریت از راه دور نمایم و انشاءالله این پروژه در تابستان امسال در شهرستان سرخه افتتاح خواهد شد.
فیض بیان کرد: پروژه مهم دیگری که قرارداد آن منعقد شده است طرح فاضلاب شهرستان است. ایجاد شبکه فاضلاب و تصفیه آب فاضلاب می‌تواند به عنوان یک منبع آبی جدید در شهرستان مطرح باشد و می‌توان از این آب در بخش صنایع و کشاورزی استفاده نمود. برای کلیه تاسیسات و منابع کنتور‌های هوشمند خریداری شده که بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است و به زودی کنتور‌ها نصب خواهد شد.
وی تصریح کرد: به دنبال سیل اخیر و خسارات وارده به خطوط لوله‌های آبی و خط انتقال آب امکان انتقال آب ۵ حلقه چاه به سمت شهر را نداشتیم و با توجه به گرمای هوا تقریبا میزان مصرف آب شهرستان معادل ۳ میلیون لیتر در روز از فصل تابستان رسیده است و این در حالی است که کل حجم آب شیرینی که در اختیار داریم حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز است و مجبوریم به علت این کمبود آب ساعاتی از روز تصفیه خانه را خاموش کرده و بین دو گزینه قطعی آب و کاهش کیفیت آب با توجه به گرمای هوا کاهش کیفیت آب را انتخاب نموده ایم و این دلیل کاهش کیفیت آب است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص کمبود فشار آب گفت: شهر سرخه تا کنون دارای یک منطقه بوده و با توجه به اختلاف ارتفاع بین شرق و غرب شهر و همچنین بلند مرتبه سازی ساختمان ها، در بعضی از مناطق امکان وجود کاهش فشار آب وجود دارد. در حال حاضر در نظر داریم در آینده‌ای نزدیک شهر سرخه را به دو منطقه تقسیم کنیم که انشاءالله با اجرای این کار مشکل فشار آب در اماکن شهر سرخه برطرف خواهد شد و برای اجرای این طرح بایستی منابعی در بالادست ایجاد شود که کار ساخت آن‌ها آغاز و لوله‌های انتقال آب آن خریداری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها