ترویج ازدواج آسان به سبک بسیجی

ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) بهانه‌ای بود تا با پایگاهی به نام ریحانه‌النبی آشنا شویم. پایگاهی که همت بلندی دارد؛ از فرمانده گرفته تا تک‌تک اعضای حلقه‌هایش همراه گشتند تا پیوند آسمانی دو زوج را جشن بگیرند.
کد خبر: ۹۱۶۲۴۹۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از ایکنا، ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) بهانه‌ای بود تا با پایگاهی به نام ریحانه النبی آشنا شویم. پایگاه بسیجی که همت بلندی دارد؛ از فرمانده گرفته تا تک‌تک اعضای حلقه‌هایش به همراه خانواده‌‌هایشان جمع گشتند تا پیوند آسمانی دو زوج را جشن بگیرند.

وقتی با فرمانده پایگاه تماس گرفتیم ما را دعوت کرد به جشن ازدواج دو زوج جوان که از کودکی در همین پایگاه بوده‌اند و وقرار است زندگی مشترکشان را آغاز کنند.
در ابتدای سخن از فعالیت‌های پایگاه پرسیدیم؛ فرمانده این پایگاه، از کلاس‌های متعددی که در این پایگاه برگزار می‌شود سخن گفت، از احکام و اصول دین گرفته تا تهدید‌های دین و فضای مجازی، از آئین همسرداری تا آموزش هنر‌های دستی و اصیل هرمزگانی.
درادامه مریم جک دانیان، فرمانده پایگاه ریحانه النبی، گفت: در این برهه زمان که دشمنان نظام و انقلاب در فضای مجازی سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارند ما در پایگاه سعی در برپایی حلقه‌های صالحین و کلاس‌های موردنیاز جوانان جهت روشنگری آنان کردیم.
فرمانده پایگاه ریحانه النبی افزود: همان‌گونه بسیجی‌ها در زمان دفاع مقدس همیشه پیشگام بودند این بار نیز سعی در ترویج ازدواج آسان کردیم.
جک دانیان ادامه داد: برای نشر هر خوبی باید از خود شروع کرد رطب خور کی منع رطب خوار کند درنتیجه ما سعی کردیم با حداقل‌ترین امکانات شرایط ازدواج آسان را برای این دو جوان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: این دو جوان سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) را به سبب اینکه این دو بزرگوار خود نمونه بارز ساده زیستی و اسوه صبر و استقامت هستند انتخاب کردند.
فرمانده پایگاه اظهار کرد: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از ابتدا بر اساس دو اصل تفاهم و قناعت شکل گرفت و برگزاری مراسم ازدواج و پذیرایی هم بسیار ساده بود تا جایی در این مراسم بیشترین تعداد افراد دعوت شدند و هنگامی‌که سخن از توقع همسر پیش آمد حضرت صدیقه طاهره (س) به امیرالمؤمنین (ع) فرمودند که من هرگز چیزی از تو نمی‌خواهم که توان تأمین آن را نداشته باشی.
وی در پایان گفت: این دو جوان که از کودکی شاگرد این مکتب بودند با همکاری خانواده‌هایشان تصمیم گرفتند که با الگوگیری از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) زندگی مشترک خویش را آغاز کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار