خبرگزاری بسیج: رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران از اجرای طرح رفع سوء تغذیه برای ۶۷ کودک کمتر از ۵ سال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۲۴۴۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، مهدی سامانی، رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با بيان اينكه خدمات این نهاد به جامعه هدف در بخش‌هاي مختلف به‌ صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه مي‌شود،گفت: سوءتغذيه كودكان يكي از مشكلاتي است كه بسياري از خانوارهای اقشار آسيب‌پذير با آن روبرو هستند، از اين‌ رو كميته امداد با همکاری شبکه بهداشت و درمان توجه ويژه اي به اين موضوع دارد و در قالب طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال به جامعه هدف خدمات مورد نیاز را ارائه می دهد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، افزود: ارتقاء وضعيت تغذيه كودكان،توسعه دانش و مهارت مادران در زمينه الگوي تغذيه مناسب،جلوگیری از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی کودکان ازجمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

سامانی با بيان اينكه شناسايي كودكان كمتر از پنج سال دارای سوءتغذيه با معرفی شبکه بهداشت و درمان منطقه به این نهاد انجام مي‌شود،گفت: در اولین مرحله ویژه ماه های فروردین و اردیبهشت ماه مبلغ 13 میلیون 400 هزار تومان برای 67 کودک کمتر از 5 سال واریز شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران ادامه داد:مرحله دوم ویژه ماه های خرداد و تیر نیز انجام شده و طی هماهنگی که با فروشگاه طرف قرارداد انجام شده است سرپرست خانوار با حضور در کمیته امداد با نظارت حوزه بهداشت و درمان منطقه بسته غذایی مورد نظر را تهیه می کند.

وی گفت: سبد غذايي ويژه این گروه از جامعه هدف تحت حمایت شامل حبوبات، لبنيات، برنج، گوشت و تخم مرغ  است که سرپرست خانوار از طريق فروشگاه های طرف قرارداد این نهاد با ارئه كارت بانكي که توسط این نهاد شارژ شده است با نظارت حوزه بهداشت و درمان بسته مورد نظر را تهیه می کند.

شایسته ذکراست: خيران براي مشارکت نقدی و غیرنقدی در طرح رفع سوء تغذیه ویژه کودکان کمتر از پنج سال می توانند از طريق مراجعه به دفتر كميته امداد در منطقه 19 تهران و يا  شماره گيري تلفن های 55185100، 55046062 و 55344624  اقدام كنند.

انتهاي پيام/

ارسال نظرات