مذاکره یعنی سقوط/نقش بی نظیر گردان سیدالشهدا شاهرود در عملیات مرصاد/زمان شناسی و ایستادگی در برابر استکبار رمز پیروزی ملت

جانشین معاونت بازرسی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مذاکره یعنی سقوط و دشمنان به دنبال این هستند گفت: زنان شناسی و ایستادگی در برابر استکبار رمز پیروزی ما در عملیات مرصاد و در همه عرصه های مختلف مبارزه با نفاق و استکبار جهانی است.
کد خبر: ۹۱۶۲۴۲۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

مذاکره یعنی سقوط/نقش بی نظیر گردان سیدالشهدا شاهرود در عملیات مرصاد/زمان شناسی و ایستادگی در برابر استکبار رمز پیروزی ملتبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سردار حسینعلی استاد حسینی در یادواره شهدای عملیات مرصاد شهرستان شاهرود در مسجد غربای این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و ایثارگران و امام راحل با بیان اینکه مردم ایران تا ابد مدیون شهدا هستند با اشاره به عملیات مرصاد اظهار کرد: رزمندگان استان سمنان و مخصوصا شهرستان شاهرود نقش بسزایی داشتند.

وی افزود: بعد از فتح خرمشهر خیلی عملیات کردیم تا حق و حقوق ما به رسمیت شناخته شود و عملیات و حماسه‌های بسیاری انجام شد، اما نشد تا اینکه عملیات کربلای ۵ قطعنامه ۵۹۸ صادر شد و صدام پذیرفت و ما نپذیرفتیم، چون حق حقوق ما بیشتر بود.
جانشین معاونت بازرسی سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: یکسال بعد حضرت امام با خدا معامله کرد و قطعنامه را پذیرفت و نظام سلطه به وحشت افتاد و صدام را گفت: هر کاری می‌خواهی کنی الان وقتش است، چون فکر می‌کردند ما ضعیف شدیم و منافقین هم فکر می‌کردند بهترین زمان ممکن برای آمدن به ایران است.
وی ادامه داد: صدام از جنوب حمله کرد تا ایستگاه حسینیه آمدند و جبهه غرب از نیرو خالی شد و منافقین هم بهترین موقعیت را دیدند که ظرف پنج روز به تهران برسند و روز چهارم مرداد به اسلام آباد رسیدند و کسی خبر نداشت.
استاد حسینی تصریح کرد: آن روز که عراق حمله کرد در سال ۱۳۶۷ بنده فرمانده سپاه شاهرود بودم فرستادم حاج عبدالله عرب نجفی و حاج غلام قندهاری آمدند داخل سپاه و گفتم الان وقت نشستن نیست و باید نفر به نفر آدم جمع کنید تا نماز مغرب تا صحبت کنم برای آنان و هفتاد و هشتاد نفر را آوردند و من صحبتی کردم که ایثار و وقت شناسی و زمان شناسی مهم است و شما دیگران را بیاورید که فردا صبح اعزام است.
وی اضافه کرد: صبح ۲۳۰ تا ۲۴۰ نفر آمدند و اولین گردان را فرستادیم چهارزبر اردوگاه صادقین که فاصله آن با تنگه با ماشین ده دقیقه بود و چهارم مرداد گردان سیدالشهدا رسیدند به منطقه و به دستور سردار شوشتری باید تیپ قائم عملیات می‌کرد و اولین خاکریز تیپ دوازده قائم در تنگه چهارزبر زدند و اولین گردان که به خط زد گردان شاهرود و بچه‌های گردان قمربنی هاشم دامغان بود که اذان صبح منافقین به خط زدند که دیدند دو گردان در مقابل آنان است و دشمن را زمین گیر کردند.
فرمانده سابق سپاه استان سمنان ادامه داد: رشادت‌های رزمندگان در این عملیات بی نظیر بود و ۴۸ ساعت منافقین را در اینجا با همکاری رزمندگان همدان و کرمانشاه نگه داشتند و عقبه آن‌ها را بچه‌های تهران بستند و بیش از ۲ هزار نفر به جهنم رفتند و ۲ هزار نفر زخمی و یک هزار نفر فرار کردند.
وی با بیان اینکه نقش گردان سیدالشهدا در این عملیات بی نظیر بود گفت: ما در سه چهار روز، هر روز ۲۰۰ نفر از شاهرود می‌فرستادیم به منطقه که حتی سردار خانی تماس گرفتند که دیگر نفرستید نیرو که ما امکانات نداریم.
استاد حسینی ادامه داد: اگر منافقین به کرمانشاه می‌رسیدند شاید به اندازه طول هشت سال دفاع مقدس شهید می‌دادیم تا از کرمانشاه و جا‌های دیگر بیرون کنیم، اما خداوند مامور کرده بوده که شهید حاج عبدالله عرب نجفی و گردانش باشند و این گردان حماسه را آخر جنگ برای انقلاب اسلامی رقم بزند.
جانشین معاونت بازرسی سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: ما چند روز بعد که رفتیم عملیات تمام شده بود، اما بچه‌ها آماده بودند که اگر حمله‌ای شود جواب دهند، اما صدام تسلیم شد و قطعنامه را پذیرفت و ما دو منافق را آوردیم که در سمنان و شاهرود اعدام کردیم تا دل مردم آرام شود.
وی با بیان اینکه رمز پیروزی بچه‌ها در زمان شناسی و ایستادگی در برابر استکبار بود و امروز بواسطه رزم و رشادت و ایستادگی رزمندگان است که دشمن مایوس است و نمی‌داند چه کند و امروز عزت و عظمت ملت به خاطر رزم شیرمردان است.
استاد حسینی با بیان اینکه چرا دشمن می‌خواهد مذاکره کند با اینکه رهبر بار‌ها تاکید دارند که خسارت محض است، ولی بعضی می‌خواهد باز مذاکر شود گفت: آمریکا با مذاکره می‌خواهد جایگاه سیاسی و اجتماعی خود در منطقه بازسازی و تحکیم بخشد چرا که ابهت امریکا در منطقه فروریخت که منهدم کردن پهباد جاسوسی آمریکا با موشک سوم خرداد بومی از آن جمله است و ارتقا جایگاه آمریکا در عرصه داخلی و بین المللی علی رقم خروج از برجام و سقوط جایگاه جمهوری اسلامی در بین کشور‌های جهان و منطقه و مذاکره یعنی سقوط و القا بازگشت ایران به دامن آمریکا بعد از چهل سال مقابله که اگر نایستیم نمی‌شود.
وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد شکست عزت و غرور ملت ما را در منطقه و جهان ببینند و رهبری تاکید فرمودند: نه مذاکرات می‌کنیم و نه جنگ می‌شود و آن‌ها جرات نمی‌کنند حمله کنند و اگر هم بشود ناوهایشان در منطقه در تیررس ماست و حزب الله و حماس و یمن هم هستند و جنگ با جمهوری اسلامی، جنگ با جهان اسلام است و جرات ندارند.
فرمانده سپاه شاهرود در سال ۱۳۶۷ خاطر نشان کرد: دشمن تلاش دارد نیرو‌های انقلاب را سرخوردن و مایوس کنند و ایجاد دو قطبی بین مردم و دولت انجام دهد که ملت نباید بگذارند و سرکوب روحیه استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا را در جهان و منطقه انجام دهد و تضعیف محور مقاومت و افول جایگاه ایران در منطقه و سقوط جایگاه مردم سالاری دینی در منطقه و جهان با شیوه مذاکره که باید مراقب باشیم چرا که مذاکره جز سقوط و از بین رفتن غرور ملت ایران چیزی ندارد.
وی با بیان اینکه سقوط جایگاه سیاسی ملت ایران به کشوری محتاج در برابر آمریکا هدف استکبار است گفت: رهبری انقلاب با شناخت همه این جوانب تاکید بر ایستادگی دارد و چرا باید عقب نشینی کنیم و ما در موشک و پهباد در رتبه‌های برتر جهان هستیم و با این عظمت هستیم و رشادت و ایستادگی مردم ایران را کسی ندارد در دنیا و می‌خواهد این روحیه را بشکنند و باید در انتخابمان حواسمان جمع باشد که باید به روحیه مقاومت رای می‌دانند که ندانند و نتیجه‌ای هم گرفته نشد.
استاد حسینی تصریح کرد: باید دقت کنیم که دولت انقلابی جوان به فرموده رهبر انقلاب انتخاب کنیم و همه باید پای کار باشیم که مجلس انقلابی و وفادار باشد و باید کار کنیم و همه مسؤول هستیم و البته انقلاب راه خود را ادامه خواهد داد، اما ما نباید از قطار انقلاب پیاده شویم و ما امروز اصلاح طلب و اصولگرا گرا نداریم و انقلابی و غیر انقلابی داریم و باید انقلابی باشیم.
وی اضافه کرد: شهدا و ایثارگران ما از مرگ هراسی ندارند و باید محکم در میدان حاضر باشند و اگر ما از قطار انقلابی گری پیاده شویم انقلاب ضرر نمی‌کند، اما ما ضرر می‌کنیم و باید بدانیم ایستادگی و آمادگی لازم است که ظهور نزدیک است.
در این مراسم حجت حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قندهاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در در سخنانی با بیان اینکه اخلاص و معامله امام راحل با خدا سبب شد تا ریشه نفاق کنده شود افزود: تاکنون این مدد‌های الهی به برکت اخلاص امام راحل ادامه دارد.
این مراسم به همت هیئت جان نثاران اباعبدالله الحسین (ع) و پایگاه امام خامنه‌ای حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود به یاد ۲۸ شهید عملیات مرصاد شهرستان شاهرود از جمله شهیدان مهدی و احمد فضلی، غلام‌رضا خسروجردی، رضا نادری باجگیران، اسماعیل تیموری، حمید عمیدی، ابراهیم عامریون، رضا قنبری، حاج عبدالله عرب نجفی، ابراهیم مقدس، شیخ کبیر و رضا بیاریان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار