خبرهای داغ:

ادامه عملیات امدادرسانی به روستاهای سیل‌زده سلماس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت:عملیات امدادرسانی در ۱۰ روستای سیل‌زده سلماس ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۶۲۴۰۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

عید رهبرسوره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسج در ارومیه، با اشاره به وقوع سیل در روز گذشته در سلماس اظهار کرد: در این حادثه ۱۰ روستای این شهرستان دچار سیلاب شده‌اند و عملیات امدادرسانی در این روستاها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اسامی روستاهای درگیر سیلاب در سلماس افزود: سیل زندگی مردم روستاهای پیکاچیک، دیرعلی، سیلاف، سرای‌ملک، هدر، مغانجوق، وردان، صدقیان، حبشی و قزلجه را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: در پی وقوع سیل در روز گذشته با هماهنگی EOC ستاد بلافاصله تیم‌های ارزیابی از پایگاه‌های کمربندی سلماس و قره‌تپه به مناطق سیل‌زده جهت بررسی وسعت حادثه و برآورد خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد:در ادامه نیز تیم پشتیبان واکنش سریع از ستاد و تیم پشتیبان از نقده جهت انتقال تجهیزات و اقلام تخصصی سیلاب جهت امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و آغاز عملیات تخلیه احتمالی آب از منازل مسکونی و برآورد نیازهای منازل سیل‌زده وارد عمل شدند.

رهبرسوره خاطرنشان کرد: این عملیات همچنان با تلاش و همت امدادگران، نجاتگران و حضور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، رئیس جمعیت هلال احمر سلماس و همکاری مسئولان شهرستانی همچنان ادامه دارد.

وی گفت:طبق آخرین اخبار رسیده تعداد ۳۶ خانوار آسیب‌دیده در روستاهای سلماس مورد شناسایی قرار گرفتند که از این تعداد چهار خانوار در روستای پیکاچیک و ۳۲خانوار در روستای دیرعلی زندگی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به فهرست اقلام توزیعی در مناطق سیل‌زده سلماس تصریح کرد: اقلام زیستی هشت دستگاه چادر، ۱۱۰ تخته پتو، ۲۰ تخته موکت، ۱۴۰ کیلوگرم نایلون پوشش چادر و طناب پلاستیکی در حال انجام تاکنون در این مناطق توزیع شده است.

وی گفتاقلام غذایی توزیع شده توسط جمعیت هلال احمر سلماس شامل ۷۰ پرس غذای گرم، ۲۴۰ بطری آب معدنی، ۱۰ بسته نان، چهار کیلوگرم خرما- ۱۰ بسته بیسکویت و ۴۶بسته غذایی است.

رهبرسوره اظهار کرد: در این عملیات تا کنون ۹ دستگاه خودرو شامل دو دستگاه آمبولانس، دو دستگاه وانت کمک‌دار، یک ست نجات، یک دستگاه پژو، سه دستگاه هایلوکس و سه دستگاه خودرو از سایر ادارات شامل دو دستگاه از شبکه بهداشت و یک دستگاه از منابع طبیعی وجود داشته است.

وی عنوان کرد: اقلام ارسالی جهت پر کردن انبار امدادی سلماس تا این لحظه شامل ۴۰ دستگاه چادر، ۱۳۰ تخته پتو، ۷۰ تخته موکت و ۹۵ بسته غذایی برای ۷۲ ساعت بوده است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات