فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه آذربایجان گفت:با دوره‌های مهارت آموزی به نوعی نشاط خاصی بر محیط خدمت سربازی حاکم شده و از روزمرگی خدمت سربازان نیز می‌کاهد.
کد خبر: ۹۱۶۲۴۰۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، عیسی میرزایی در مراسم افتتاح مرکز فن و مهارت تیپ 41 متحرک هجومی قوشچی با بیان اینکه آموزش و فن‌آموزی سربازان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: برای عملی شدن این فرمایش رهبری، قرارگاه مهارت آموزی از سال 96 در ارتش شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در جامعه کنونی بیکاری و افزوده شدن روز به روز قشر جوانان بیکار تهدیدی جدی برای جامعه است، تصریح کرد: برای مقابله با این تهدید، به دنبال مهارت آموزی سربازان هستیم تا پس از فراغت از دوران خدمت سربازی، بتوانند در عرصه کارآفرینی برای خود نقش مهمی ایفا کنند.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه آذربایجان اضافه کرد: فن‌آموزی به دوران خدمت سربازی جذابیت ویژه‌ای داده و باعث فراگیری یک هنر ارزشمند توسط سربازان برای کارآفرینی پس از گذران مدت خدمت آنها می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد نشاط در محیط خدمت سربازی نیز خاطر نشان کرد: با دوره‌های مهارت آموزی به نوعی نشاط خاصی بر محیط خدمت سربازی حاکم شده و از روزمرگی خدمت سربازان نیز می‌کاهد.

میرزایی با بیان اینکه مهارت آموزی به سربازان در کنار افزایش آمادگی دفاعی و توان نظامی آنها صورت می‌گیرد، اذعان کرد: وظیفه اصلی و ذاتی نیروهای مسلح دفاع از کیان کشور است و برگزاری دوره‌های فن‌آموزی هیچ خللی در روند ایجاد آمادگی در سربازان وارد نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه جامعه در فقر فنی به سر می‌برد، گفت:بیش از 80 درصد مشاغل به صورت مستقیم با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط هستند و باید در زمینه توانمندی افراد در جامعه بیشتر تلاش کرد.

محسن مددی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: اصلی‌ترین آموزش‌ها در رده سنی 15 تا 35 سال برای حضور در بازار کار صورت می‌گیرند.

وی اضافه کرد:تکمیل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با تحصیلات دانشگاهی توانمندی افراد را ارتقا می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی هدف از فن‌آموزی سربازان را عدم افزایش آمار بیکاران پس از فراغت از دوران خدمت آنها عنوان کرد.

بهلولی فرمانده تیپ 41 متحرک هجومی قوشچی نیز در این مراسم با بیان اینکه 30 کارگاه آموزشی در رشته‌های متنوع برای سربازان در این پادگان تشکیل شده است، اظهار کرد: در سال گذشته 14 میلیارد ریال تسهیلات بانکی خود اشتغالی با همکاری ارگان‌های دولتی و بانک‌ها به سربازان و خانواده‌های آنها پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این مراسم گواهی پایان دوره مهارت آموزی سربازان نیز اعطا شد.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات