فرمانده سپاه روح‌الله عنوان کرد:

هدف از معرفی شهدا معرفت افزایی در جامعه است/ برگزاری اجلاسیه شهدای گمنام در 17 مرداد ماه

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: قطعا هرکسی بتواند خود را در مسیر وزیدن عطر شهدا قرار دهد برکات و نعمات زیادی شامل زندگی او خواهد شد و هدف از معرفی شهدا معرفت افزایی بیشتر در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۹۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در 148 مین جلسه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای گمنام گفت: اجلاسیه شهدای گمنام در پنج شنبه بعدازظهر برگزار خواهد شد که کلیه دستگاه ها برای برگزاری باشکوه این برنامه نیاز است همکاری داشته باشند.

وی تعداد شهدای گمنام استان مرکزی را 152 شهید دانست و بیان داشت: این شهدا در 59 نقطه استان مرکزی دفن هستند که تاکنون 3 شهید گمنام در دانشگاه آزاد،نورالشهدا و گلزار شهدا شناسایی شده اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود:مسابقه نقاشی کودکان که تاکنون بیش از 600 اثر جمع آوری شده است باید کلیه آثار ساماندهی شوند و به برگزیده های آنها جوایزی نفیس اهدا شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه اجباری در خصوص اجرای برنامه های کنگره شهدا وجود ندارد و همه بر اساس دین و ادای وظیفه به شهدا کار انجام می دهند گفت: هرکس سعادت داشته باشد می تواند در این مسیر خدمت گذاری کند چراکه هیچ گونه اجباری در کار نیست ولی هدفمان مشارکت در برگزار شدن باشکوه تر برنامه ها می باشد.

سردار کریمی هدف از معرفی شهدا را معرفت افزایی بیشتر خواند و بیان داشت: وقتی پیکرهای مطهر شهدا با آمدن در شهر همه را تحت تأثیر خود قرار می دهد و در مسیر ارزش ها به حرکت در می آورد قطعا هرکسی بتواند خود را در مسیر وزیدن عطر شهدا قرار دهد برکات و نعمات زیادی شامل زندگی او خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کار کنگره شهدا بسیار وسیع است افزود: کنگره شهدا افراد زیادی را به خود درگیر کرده و در واقع اسم شهید وقتی می آید همه پای کار می آیند و در خدمت رسانی حاضر می شوند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ارتباط مستمر مردم با شهدا را امری ضروری دانست و گفت: آشنایی عامه مردم با شهدا به عنوان یک اصل برایمان باشد و این در واقع یک هنر است که باید با شیوه های مختلف انجام شود و قطعا عنایات شهدا در این مسیر شامل حالمان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 100 برنامه محتوایی با محوریت کنگره شهدا برگزار شده تصریح کرد: بسیاری از برنامه ها تأثیرات بسیار خوبی در سطح جامعه برگزار شده که امیدواریم برنامه های باقی مانده نیز تأثیرات بهتر و موثرتری بگذارند.

سردار کریمی در خصوص تمبر اجلاسیه های کنگره شهدا عنوان کرد: یک کار کلی در خصوص تمبر اجلاسیه های زیر مجموعه کنگره شهدا با همکاری اداره پست انجام شده که طرح ها پس از تصویب در کمیته فرهنگی ستاد کنگره برای صدور تمبر به اداره پست ارسال می شوند و لازم است اجلاسیه هایی که در آینده برگزار می شوند اقدامات لازم را در خصوص طراحی تمبر انجام دهند.

وی با بیان اینکه کمیته های زیر مجموعه ستاد کنگره شهدا کارهای تخصصی اجلاسیه ها را انجام می دهند افزود: کلیه بحث های تخصصی متناسب با عناوین اجلاسیه ها در کمیته های زیر مجموعه انجام می شود و در نهایت نتایج آن به ستاد اصلی کنگره ارسال می شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه محوریت کار کنگره شهدا محتوایی است و کار تبلیغی در آن انجام نمی شود گفت: اصل کار تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در جهت معرفی شهدای استان مرکزی است که باید با همه توان برای معرفی قهرمانان ملی ایثار و شهادت در این فرصت به دست آمده پای کار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در کنگره شهدا و اجلاسیه ها از هرگونه ریخت و پاش و اسراف در منابع جلوگیری شده تصریح کرد: برای اینکه صرفه جویی انجام شود کلیه امکانات و ظرفیت های درونی را پای کار آورده ایم و استفاده از تجهیزات و منابع به صورت متمرکز و منسجم انجام می شود.

سردار کریمی با اشاره به برگزاری اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت خاطر نشان کرد: نیاز است از کلیه ظرفیت های پیشکسوتان نیروهای مسلح به خصوص برادران ارتش استفاده شود و به آنها توجه خاصی شود و نباید کسی از قلم بیفتد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات