یک استاد قرآن کریم با اشاره به توجه به قرآن کریم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و توجه ویژه رهبری به قرآن کریم فرهنگ آیات الهی در جامعه رشد داشته اما کافی نیست.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۸۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از گروه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن کریم با رقابت ۵۲۹ برگزیده استانی در شهر مقدس قم در حال پی‌گیری است و برگزیدگان این رقابت‌ها باید مهر‌ماه در اصفهان در مرحله فینال حضور پیدا کنند.

جواد پناهی قاری بین‌المللی داور رشته تجوید این دوره از رقابت‌ها در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تأثیر مسابقات قرآن در کشور گفت: مسابقات قرآن، به‌خصوص مسابقات سراسری قرآن کریم بهترین عامل برای ایجاد انگیزه در بین جوانان و در بین قرآنیان است. همچنین مسابقات این زمینه را ایجاد می‌کند تا علاقه‌مندان به تلاوت و حفظ قرآن بتوانند به قله‌ این هنر دست پیدا کنند.

پناهی ادامه داد: مسابقات قرآن کشور ما نسبت به سایر مسابقات قرآنی که در جهان برگزار می‌شود هم از لحاظ کیفیت و هم کمیت سرآمد است. کمتر مسابقه‌ای در جهان وجود دارد که از مرحله شهرستانی تا استانی و کشوری این همه جوان ناشناخته را استعدادیابی کند و این اتفاق از برکات نظام جمهوری اسلامی و درایت و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت به قرآن است.

این قاری بین‌المللی با اشاره به خاطرات حضور خود در مسابقات قرآن بیان کرد: من نیز از زمانی که مقطع دوم راهنمایی بودم، یعنی سال ۵۷  در مسابقات قرآن شرکت می‌کردم، در آن سال توانستم بین دانش‌آموزان سراسر کشور رتبه اول مسابقات را در رشته تلاوت قرآن کسب کنم و ده سال بعد یعنی در سال ۶۷ در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رتبه نخست شدم. از آن زمان تاکنون در خدمت جامعه قرآنی و علاقه‌مندان به قرآن هستم.

وی افزود: مسابقات در دوره‌های مختلف سبک و سیاق خودش را داشت، مثلاً در زمان ما همه اساتید بنام و قوی کشور با هم رقابت می‌کردند، البته آن زمان رقابت‌ها به این صورت فنی که الان شاهدش هستیم نبود ولی به دلیل وجود شرکت‌کنندگان قهار، کسب رتبه کار سختی بود. البته نکته‌ای که در عصر حاضر بیشتر شاهدش هستیم این است که مسابقات قرآن در بین عموم مردم هنوز جا نیفتاده و خیلی جای کار دارد و به تبلیغ و انگیزه بیشتری احتیاج دارد و برای ایجاد شوق و گرمای مسابقات باید از جلسات قرآن خودمان شروع کنیم، که این امر با تبلیغ مسابقات و تشویق قرآن‌آموزان به شرکت در مسابقات قرآن فراهم می‌شود.

پناهی در انتها با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب به امور قرآنی اظهار داشت: باید از اهتمام ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب نسبت به قرآن و جامعه قرآنی دارند به سهم خودم تشکر کنم، چرا که اگر توجه ایشان به مسائل قرآنی نبود، ما فاصله بسیار زیادی با این چیزی که اکنون هستیم داشتیم و این جایگاهی را که در دنیای اسلام داریم مرهون توجه ایشان است، البته ما به این جایگاه قانع نیستیم و باید همچنان در مسیر قرآنی پیشرفت کنیم.

ارسال نظرات