مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برخی آسیب‌ها از جمله قمه‌زنی توسط گروه‌هایی خاص وجود داشت که رفع این آسیب با مشارکت مجموعه‌های مختلف دنبال شده است.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۸۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایسنا منطقه قم به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عزت‌زمانی ظهر امروز در نشست ستاد شئون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه این ستاد رفع مشکلات و آسیب‌های مورد توجه هیأت‌ها و مجالس اهل‌بیت(ع) را مورد بررسی قرار می‌دهد، اظهار کرد: برخی آسیب‌ها از جمله قمه‌زنی توسط گروه‌هایی خاص وجود داشت که رفع این آسیب با مشارکت مجموعه‌های مختلف دنبال شده است.

وی دغدغه این ستاد را کمک به رشد فعالیت‌های فرهنگی استان قم دانست و اضافه کرد: تقویت جریان محتوایی فعالیت‌های مذهبی، ساماندهی برخی ساختارها از جمله مسجد و هیأت و ارائه الگوهای جدید مورد تایید شرع برای افزایش نشاط و شادی در میان مردم دنبال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری نشست‌های مختلف ستاد شئون به‌منظور برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های هیأت‌ها در ماه محرم یاد کرد و گفت: نظام آموزشی شیوه اجرای کار در مجالس اهل‌بیت(ع)، توانمندسازی سخنرانان و فعالان هیأت، معرفی مجموعه‌های نمونه و تشکیل پویش‌های اجتماعی از جمله این برنامه‌ریزی‌هاست.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای کمک به هیأت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و گرفتارهای اقتصادی مردم امروزه بار سنگینی بر دوش هیأت‌های مذهبی است که امیدواریم دستگاه‌ها در کاهش این بار مشارکت کنند.

عزت‌زمانی با اشاره به تدوین سامانه‌ای به منظور ساماندهی هیأت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: فعالیت دانش‌آموزان در حوزه هیأت با عنوان هیأت‌های دانش‌آموزی موضوع مهمی است که مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم یک جریان دانش‌آموزی متفاتی را در محرم امسال رقم بزنیم.

ارسال نظرات