خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: ازدواج بر مبنای صحیح یعنی ازدواج بر مبنای دین مبین اسلام صورت بگیرد و اینگونه ازدواج پایدار و با برکت خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۵۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

ازدواج پایدار ازدواج بر مبنای دین مبین اسلام استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) در جمع کارکنان سپاه ملایر با اشاره به درس‌های زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ازدواج بر مبنای صحیح یعنی ازدواج بر مبنای دین مبین اسلام صورت بگیرد و اینگونه ازدواج پایدار و با برکت خواهد بود.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های ازدواج بر مبنای صحیح، ساده زیستی در تمام شئون زندگی و پرهیز از تجملات و اشرافی‌گری است که امروز به عنوان یک آسیب جدی برای خانواده محسوب می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با تأکید بر داشتن روحیه قناعت و پرهیز از هر چشم و همچشمی بیان داشت: روی آوردن به مدگرایی و تجملات و گناه و معصیت الهی به بهانه اینکه یک شب که هزار شب نمی‌شود با برگزاری شادی‌های حرام در اجرای سنت الهی از دیگر آسیب‌ها است.

وی گفت: مهریه کم و مبارزه با این فکر و رسوم غلط که گفته می‌شود «کی داده و کی گرفته؟» نیز از ویژگی‌های ازدواج صحیح است.

شیرزادی با اشاره به عقد حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تصریح کرد: مسجد محوری حتی برای اجرای خطبه عقد و ازدواج که پیامبر(ص) عقد این دو نور الهی را در مسجد خواندند، از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به رعایت حجب و حیا ادامه داد: حضرت زهرا(س) فرمود «من حیا می‌کنم از علی(ع) چیزی را طلب کنم که توان برآوردن آن را نداشته باشد».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر اضافه کرد: محبت و عشق واقعی نیز از ویژگی‌های ازدواج بر مبنای صحیح است که اگر بنای زندگی بر پایه عشق و محبت باشد با توجه به مشکلات جاری که وجود دارد متزلزل نخواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر ترویج ازدواج آسان خاطرنشان کرد: باید این اعتقادات که ازدواج و فرزندآوری موجب تنگی معیشت نخواهد شد بلکه خداوند با فضل و کرم خود فقر را برطرف و روزی را فزونی می‌بخشد، تقویت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات