دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: جلوگیری از رشد جرائم فضای مجازی، مستلزم اقدام عملی در حوزه آموزش، آگاه سازی و همچنین نظارت بیشتر در این زمینه است.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۵۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدرضا حدادزاده صبح امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مهریز، اظهار داشت: بخشی از سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با فضای مجازی، با در سطح مسئولین ملی و کشوری است، اما آنچه که در حوزه نظارت و اختیار دستگاه قضایی استان است، گام برداشتن در مسیر پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی با آگاه‌سازی مردم و تبیین و تشریح جرائم این حوزه برای آحاد جامعه است.
وی با اشاره به رشد کلاهبرداری‌های اینترنتی و جرائم فضای سایبر در زمان کنونی، گفت: جلوگیری از رشد جرائم فضای مجازی، مستلزم اقدام عملی در حوزه آموزش، آگاه سازی و همچنین نظارت بیشتر در این زمینه است.
این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعامل، همراهی و همکاری با هدف خدمت به مردم و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت و ارتقاء امنیت پایدار، اظهار داشت: قانون ملاک و مبنای عمل و تعامل همکاری در چارچوب قوانین و مقررات است.
دادستان مرکز استان یزد، افزود: هرگز نمی‌توان به بهانه تعامل و همکاری، خطا‌ها را نادیده گرفت و با خسارت‌ها و خیانت‌ها به مردم و بیت‌المال با مماشات برخورد کرد.
وی جمع بین برقراری نظم و امنیت همراه با صیانت از آزادی‌های مشروع، حقوق شهروندی و حقوق خصوصی افراد را رسالت سخت دادستانی دانست و بیان داشت: دادستان باید هنرمندانه و با تدبیر میان دغدغه نظم و امنیت از یک سو و دغدغه آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی ارتباط برقرار کند.
حدادزاده حمایت از تولید و صنعت، مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه از جمله موارد مورد تأکید در دادستانی ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر این، هر حوزه قضایی مسائل مهم و خاصی را نیز دارد که در حوزه قضایی مهریز بحث اتباع بیگانه و جرائم مرتبط با مواد مخدر پر رنگ‌تر است و باید برای آن برنامه ویژه داشت.
در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مهدی حسن پور، علی زارع به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مهریز معارفه شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات