خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مرمت خانه انصاری ارومیه به زودی آغاز می شود.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۴۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

 جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در پی آتش سوزی در مجاورت بنای تاریخی خانه انصاری ارومیه و آسیب دیدن بخش هایی از دیوارها و پنچره های آن، طرح مرمت فوری و اضطراری این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای این منظور دیروز جلسه ای با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و دو تن از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در این اداره کل تشکیل شد و در مورد میزان خسارت وارده و هزینه مرمت آن بحث و بررسی بعمل آمد.

 وی افزود: در پایان این نشست موافقت شد تا با اختصاص دادن مبلغ 1000 میلیون ریال از روی سازمان برنامه و بودجه استان، در اسرع وقت پس از طی نمودن مراحل قانونی و انتخاب پیمانکار ذی صلاح، عملیات مرمت اضراری خانه انصاری شروع شود.

گفتنی است؛ خانه انصاری که در یکی از مراکز پرتراکم ارومیه قرار دارد چند روز پیش در اثر حریقی که در حیاط و مجاورت آن رخ داد به بخش هایی از آن خسارت وارد آمد.

این بنای تاریخی که در مالکیت اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد، مربوط به اواخر دوره قاجار و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

پایان پیام

ارسال نظرات