خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی از ظرفیت بنیاد تعاون بسیج در برند سازی و بازاریابی تولیدات روستایی است که با هماهنگی انجام شده و در چند ماه گذشته برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم تولیدات روستایی استان و بسته بندی محصولات انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۶۲۲۶۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان بسیج سازندگی موضوع اشتغال و اقتصاد مقاومتی با هدف مردمی کردن اقتصاد می باشد. با توجه به اینکه در راستای تکمیل زنجیره های اشتغال یکی از مسائل اصلی تمرکز بر حوزه بازار بوده چرا که با حل مشکل بازار تولیدات روستایی وشناسایی بازارهای جدید می توان گام مهمی در رونق تولید برداشت.

وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت بنیاد تعاون  بسیج در برند سازی و بازاریابی تولیدات روستایی است که با هماهنگی انجام شده و در چند ماه گذشته برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه  و نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم تولیدات روستایی استان و بسته بندی محصولات انجام شده است.

هنری خاطرنشان کرد: با کمک اعتباری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، مکان نمایشگاه با معماری سنتی آماده و لیست تولیدات روستاها جمع آوری شده و بانک اطلاعاتی محصولات قابل عرضه در نمایشگاه که شرایط کیفی و کمی مناسب را داشته نیز تکمیل شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی در هفته دفاع مقدس با حضور ریاست محترم سازمان بسیج و معاون محترم وزیر کشور افتتاحیه رسمی آن برگزار خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات روستاییان در هفته دفاع مقدس/ همکاری تیم های دانشجویی در حوزه دام و طیور و صنایع دستی

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: با رایزنی با بنیاد تعاون بسیج محصولات استان در نمایشگاه دائمی بنیاد در تهران نیز عرضه می شود و همچنین با ارتباط با سایر استانها زمینه فروش تولیدات استانی در سایر نقاط کشور فراهم خواهد شد چرا که بر اساس تجربه قبلی فروش محصولات بومی استان در سایر استان ها از اقبال عمومی و فروش بهتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت دیگر در زمینه کمک بازاریابی محصولات روستایی تیم های تخصصی دانشجویی هستند که بصورت جهادی با سازمان همکاری دارند. استفاده بهینه از ظرفیت دانشجویان می تواند ارتباط  بین دانشگاه  و حوزه اشتغال را بخوبی برقرار کرده و باعث انگیزه بخشی به جوانان عزیز استان گردد.

هنری از همکاری تیم دانشجویی متخصص در حوزه دام و طیور و صنایع دستی در این بخش خبر داد و گفت: در زمینه دام و طیور تیم دانشجویی این حوزه توانسته  از این ظرفیت  به بهترین  شکل در طرح اشتغال معیشتی مانند جوجه بومی استفاده کنیم .

افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات روستاییان در هفته دفاع مقدس/ همکاری تیم های دانشجویی در حوزه دام و طیور و صنایع دستی

وی اضافه کرد: در خصوص صنایع دستی هم تیم دانشجویی دانشکده هنر بیرجند که در زمینه دست بافته ها (پارچه بافی، حوله بافی و...) توانسته نمونه های خوبی از تلفیق علم و هنر و ایده پردازی در این راستا داشته باشد. بطور مثال طراحی لباس کودک با پارچه های دستباف روستایی توسط این تیم انجام  شده و یا نقاشی روی پارچه مدل های جدیدی برای عرضه بازار  تهیه که در حال تست و آزمایش رنگ می باشد.

افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات روستاییان در هفته دفاع مقدس/ همکاری تیم های دانشجویی در حوزه دام و طیور و صنایع دستی

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: همچنین دو لگوی جام جهانی  فوتبال 2022 قطر  بر روی حوله دستباف روستایی با هنر نقاشی روی پارچه برای ارسال نمونه جهت بازاریابی انجام شده است.

وی بیان داشت: همچنین هماهنگی حضور این تیم ها در نمایشگاه های ملی  و عرضه تولیدات روستایی از طریق این گروه های به دلیل اشراف تخصص به موضوع نیز انجام گردیده است.

هنری اظهار داشت: ارائه آموزش های تخصصی میدانی در روستاها دیگر ظرفیت این گروه ها بوده که با حضور در روستاها باعث ارتباط با مردم شده و درک بهتر از شرایط فعلی جامعه و نقش اثرگذار آنها در تعهدگری مردمی می شود.

افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات روستاییان در هفته دفاع مقدس/ همکاری تیم های دانشجویی در حوزه دام و طیور و صنایع دستی

 

وی با بیان اینکه ظرفیت گروه های جهادی میهمان و بومی نیز در این خصوص کمک خوبی به سازمان کرده اند گفت: در یک سال اخیر با هدایت فعالیت های جهادی به موضوع اشتغال از کمک جهادگران در زمینه آموزش های میدانی و همینطور بازاریابی تولیدات روستایی استفاده مناسب شده است .

مسئول بسیج سازندگی استان افزود:  با ارتباط گیری جهادگران با خیرین و سایر نهاد ها و همچنین استفاده از سایت های معتبر فروش اینترنتی کالا ، تا کنون بخشی از تولیدات استان به فروش رسیده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها