نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس گفت: با آمریکا تنها باید با زبان اقتدار صحبت کرد، چرا که تجربه نشان داده تنها مواضع مقتدرانه در مقابل آمریکاست که می‌تواند بازدارنده باشد.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۷۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف توسط آمریکا، گفت: تحریم وزیر امور خارجه ما توسط  آمریکا نشان‌دهنده ضعف ترامپ و دولت آمریکا در حوزه دیپلماسی است.

وی افزود‌: اگر ترامپ از مواضع خود در عرصه دیپلماسی مطمئن بود دست به چنین کار کودکانه‌ای نمی‌زد.حتی کشورهای در حال جنگ هم چنین تحریمی را علیه یکدیگر وضع نمی‌کنند و راه مذاکره و رفت و آمد دیپلمات‌ها همواره باز است.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: اصول راهبردی کشورها به خصوص در حوزه سیاست خارجی تغییر چندانی نمی‌کند و تغییر رئیس‌جمهور تاثیر چندانی در آن ندارد و تحریم آقای ظریف نشان می‌دهد که آمریکا از این اصل مهم سیاسی هم به دور است. سه سال قبل دم از مذاکره  می‌زدند و تحریم افراد برایشان معنایی نداشت اما امروز با تغییر رئیس‌جمهور اصول سیاست خارجی‌شان دگرگون شد.

خانلری خاطرنشان کرد: پیش از این گفته می‌شد آمریکا استانداردهای دوگانه و چندگانه دارد اما امروز با عملکرد خود نشان می‌دهد هیچ استانداردی ندارد. استانداردی وجود ندارد که انسان بتواند آن را پیش‌بینی کند و از طریق دیپلماسی با این کشور به توافقاتی برسد.

وی افزود: ما باید آنچه که طبق منافع ملی‌مان ایجاب می‌کند مذاکره کنیم و دل به مذاکره با کشورهایی مانند آمریکا نبندیم. چرا که با آمریکا فقط باید با زبان اقتدار صحبت کرد.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس در پایان گفت: در مقابل آمریکا باید در مواضع اصولی‌مان بایستیم و با اقتدار با این کشور مقابله کنیم. چرا که تجربه نشان داده با این کشور نمی‌توان با زبان نرم صحبت کرد و تنها مواضع مقتدرانه‌ است که موجب بازدارندگی در مقابل آمریکا می‌شود.

ارسال نظرات