خبرهای داغ:
کتاب «ساجی» خاطرات همسر شهید «بهمن باقری» به قلم بهناز ضرابی‌زاده در همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۷۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

کتاب «ساجی» خاطرات همسر شهید «بهمن باقری» در همدان رونمایی شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم رونمایی از کتاب ساجی آخرین تالیف نویسنده تحسین شده همدانی بهناز ضرابی زاده و جشن امضای این اثر با حضور علاقمندان به عرصه کتابخوانی  در مجموعه شهر کتاب همدان برگزار شد.

 نویسنده کتاب «ساجی» در این مراسم اظهار داشت: نوشتن کتابی مانند ساجی آرزوی دیرینه من بود چرا که من سال‌ها بود قصد داشتم کتابی درباره خرمشهر بنویسم.

 بهناز ضرابی‌زاده با بیان اینکه هرگاه کتاب جنگ و صلح تولستوی را می‌خواندم افسوس می‌خوردم که چرا ما نتوانستیم اثری درباره خرمشهرکه حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته، بنویسیم، گفت: در این وادی بیش از همه خودم را سرزنش می‌کردم که چرا چنین کاری را انجام نداده‌ام.

وی عنوان کرد: خاطرات خانم باقرزاده همسر شهید «بهمن باقری» اتفاقی از طریق یکی از دوستانم به دستم رسید تا آنها را مطالعه کنم، خاطراتی که بسیار دچار پراکنده‌گویی بود و همین سبب شد مدت زمان زیادی طول بکشد تا این خاطرات را مطالعه کنم.

نویسنده کتاب «ساجی» با اشاره به اینکه دو خاطره جالب در این اثر سبب شد تا درباره آنها فکر کنم، افزود: خرمشهری بودن خانم باقرزاده و عشقی که سبب شد ازدواج بین خانم باقرزاده و همسرشان رخ دهد مرا تشویق کرد تا در این باره به فکر نوشتن کتابی بیفتم.

وی ابراز کرد: این کتاب پر رنج در مدت سه سال و با مشقت بسیار نوشته شد،  اثری که برای نگارش آن نه تنها  70 ساعت مصاحبه با خانم باقرزاده جمع‌آوری کردم، بلکه چندین سفر نیز به خرمشهر و آبادان داشتم تا درک درستی نسبت به محیط پیدا کنم.

ضرابی‌زاده با اشاره به اینکه برای نگارش این کتاب در سفرهای خود به خرمشهر و آبادان هزار قطعه عکس تهیه کردم، بیان کرد: برای اینکه بتوانم با آداب و رسوم مردم این منطقه آشنا شوم کتاب‌های تاریخی و حتی رمان‌های بسیاری را خواندم  و تلاش کردم مثل یه خرمشهری با این خاطرات ارتباط برقرار کنم.

وی با تشریح مشقات خاطره‌نگاری عنوان کرد: برخلاف داستان نویسی، دست نویسنده در خاطره نگاری برای تخیل بسته است یعنی شما باید به خاطرات وفادار بمانید و حقیقت را بنویسید به همین دلیل نیز نوشتن این کتاب سه سال طول کشید.

نویسنده تحسین شده کتاب «گلستان یازدهم» با بیان اینکه وقتی کتاب را آماده کرده و برای آقای سرهنگی فرستادم ایشان پس از چند روز تماس گرفته و گفتند گمان کنم جنگ و صلح ما نیز با این کتاب نوشته شد، تصریح کرد: با خود تصمیم گرفتم با وجود رنج بسیاری که از نظر روحی برای نوشتن این کتاب متحمل شدم،  اگر این اثر مورد استقبال مردم قرار گرفت جلد دوم آن را نیز بنویسم هرچند از همین حالا می‌گویم این اتفاق به این زودی رخ نمی‌دهد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات