خبرهای داغ:
امام جمعه مرند با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب مبنی بر تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرد: تهاجم فرهنگی تنها بدحجابی نیست، بلکه کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق، از نشانه های تهاجم فرهنگی است.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۱۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده،  در همایش پیوند آسمانی و جشن ازدواج طلاب  مرند با اشاره به توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ابراز داشت: دشمن تلاش می کند با کاهش میزان جمعیت در کشور ایران و اشاعه فرهنگ غربی، سیاست خود را پیش ببرد.

وی افزود: عوامل فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی، در کاهش ازدواج موثر است، و متخصصان باید عوامل آن را بررسی کنند، این معضل خطری برای آینده کشور است.

حجت الاسلام  نعمت زاده اضافه کرد: آگاه سازی خانواده و جوانان نسبت به خطر اختلافات، از مسائل مهمی است که باید به خانواده ها آموزش داده شود.

وی عنوان کرد: باید به سنت ایرانی اسلامی خود بازگردیم، پیش از این ازدواج ها با وساطت بزرگ تر ها صورت می گرفت و جشن ازدواج در خانه ها برگزار می شد و این بهانه ای برای آشنایی و ازدواج می شد.

امام جمعه مرند خواستار تشکیل مجمع خیرین محلی و صندوق کمک هزینه ازدواج برای ترویج این سنت الهی شد.

حجت الاسلام نعمت زاده خطاب به شهردار مرند گفت: سالن و امکانات ازدواج ساده باید به دست شهرداری و شورای شهر احداث شود تا در اختیار جوانان قرار بگیرد.

وی گفت: این عیب بزرگی برای شهرستان مرند است که تنها ۱۹ زوج در این همایش حضور پیدا کردند که مهریه آن ها کمتر از ۱۱۰ سکه بهار آزادی است.

امام جمعه مرند عنوان کرد: دو واحد درس «خانواده و جمعیت» در دانشگاه ها تدریس می شود که ای کاش چند ساعت از آن به بررسی پرونده های دادگاه های خانواده اختصاص داده می شد.

ارسال نظرات