رئیس اداره ارشاد شهرستان ری از اجرای برنامه های متنوع برای ترویج کتابخوانی خبر داد؛
خبرگزاری بسیج: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: با افتتاح کتابخانه در مرکز مهر سروش ما هم تلاش می کنیم در نشاط و شادی مددجویان سهمی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۶۲۰۴۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰

سید حسن صفوی در آئین افتتاح کتابخانه مرکز درمان و کاهش آسیب های اجتماعی ماده 16 «مهر سروش» در شهر کهریزک، با اشاره به تجهیز این کتابخانه به 1800جلدکتاب گفت: قریب 1100 جلد از این کتاب ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و 700 جلد هم از سوی نهادهای کتابخانه ای اهدا شده است که می تواند بروز رسانی شود.

وی اظهار داشت: شهرری سه سال نامزد پایتخت کتاب کشور شده است و با برنامه های مختلف و ابتکارات مسئولان، امسال استان تهران این پایتختی را نصیب خود می کند که شهرستان ری در این   در اولویت است و در این راستا اقداماتی مانند راه اندازی کافه کتاب در روستای عماد آور، استقرار کتابخانه اتوبوسی در روستای تقی آباد و تپه زنک و نامگذاری یک مدرسه به نام کتاب یارمهربان برای  ترویج کتابخوانی در روستاهای شهرستان ری انجام داده ایم.

صفوی با اشاره به وجود 60 روستا در شهرستان ری، اظهار داشت: برنامه بازدید از روستاها به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار قرارگرفته است که تا کنون از 14 روستا بازدید به عمل آمده است و بقیه روستاها را تا پایان تابستان سرکشی خواهیم کرد و همه دستگاه ها مرداد و شهریور یک برنامه مسابقه کتابخوانی برگزار خواهند کرد. همچنین در 50 روستا نمایشگاه کتاب برگزار خواهیم کرد که سالمندان در کارگاه های کتابخوانی اقدام به خواندن کتاب های داستان برای کودکان و جوانان خواهند کرد. وی افزود: برای حمایت از مولفان کتب مختلف، اگر کسی کتاب نوشته باشد برایش منتشر خواهیم کرد.

 

 

ارسال نظرات