خبرگزاری بسیج: کتابخانه مرکز درمان و کاهش آسیب های اجتماعی ماده 16 «مهر سروش» با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون استاندار تهران، معاون سیاسی امنیتی فرماندار ری،رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر بهزیستی شهرستان ری، شهردار کهریزک، بخشداران قلعه نو و کهریزک و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۰۲۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸

  این کتابخانه، با همکاری معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، نهاد کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و صرف اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون ریال و بیش از ١٨٠٠ جلد کتاب با موضوعات مختلف مذهبی، شعر، تاریخی و ...به بهره برداری رسید. برای تجهیز این کتابخانه حدود 50 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه افتتاح کتابخانه این مرکز گفت: ۶۰۰ معتاد متجاهر در این کمپ تحت درمان هستند که خانواده های آنان از نظر تردد با مشکل روبرو هستند و دستگاه های مربوط باید در این زمینه اقدام کنند.

احمد اسماعیلی راد با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی کمک زیادی به بازگشت مددجویان به جامعه می کند ، اظهار امیدواری کرد: با برنامه های پیش بینی شده، شاهد ورود هیچ مددجویی به این مراکز بازپروری نباشیم.  وی اظهار داشت: مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر   مهر سروش از شهریور سال 97 با تلاش و پیگیری‌های فراوان با ظرفیت 600 نفر آماده‌ بهره برداری    شد. این مجموعه با دو سالن عمومی، بهداری با کادر درمانی، مرکز مشاوره و مددکاری خدمات لازم به بیماران را ارائه می‌دهد و ظرفیت آن تا سال آینده افزایش می یابد.

در این مرکز کارگاه‌های مختلف خیاطی، آهنگری، آشپزی و نانوایی و برنامه‌ها و کلاس‌های  ورزشی و دایر است و معتادان متجاهر به مدت ۶ ماه در این مرکز نگهداری و درمان می‌شوند.

  

 

 

 

ارسال نظرات