خبرهای داغ:

پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش آموزان سال جدید از مرز 600 هزار نفر عبور کند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش آموزان استان در سال‌ تحصیلی آینده از مرز 600 هزار نفر عبور کند.
کد خبر: ۹۱۶۱۹۵۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

ابراهیم محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسج در ارومیه اظهار کرد: در سال‌ تحصیلی گذشته 593 هزار و 200 دانش آموز استان در چهار هزار و 986 واحد آموزشی مشغول تحصیل بودند.

وی افزود: هم اکنون 24 هزار و 984 کلاس دایر در قالب قریب به 18 هزار کلاس فیزیکی در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد:سه هزار و 65 مدرسه استان در مناطق روستایی وجود دارد که ۶۳ درصد مدارس را شامل می‌شود اما ۳۲ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی و این پراکندگی جغرافیایی فرآیند سازماندهی نیروی انسانی را در این استان دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه مانور آغاز سال‌ تحصیلی برای دومین سال متوالی روز دوم شهریور در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود افزود:در قالب این طرح آمادگی مدارس استان برای آغاز سال‌تحصیلی از نظر سازماندهی بهینه نیروی انسانی، تعمیر،تجهیز و آماده سازی مدارس و آموزش و توانمندی سازی نیروی انسانی بررسی خواهد شد.

محمدی تاکید کرد:امسال 31 هزار ساعت کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه آذربایجان‌غربی وجود دارد که از طریق حق التدریس جبران خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پوشش دوره متوسطه در آذربایجان‌غربی ۷۲.۵درصد است اظهار کرد:آذربایجان‌غربی جزو چهار استان لازم التوجه کشور از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی است.

وی به ثبت نام دانش آموزان اشاره کرد و افزود:سال تحصیلی گذشته بیش از 593 هزار دانش‌آموز در مدارس آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند و پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش آموزان استان در سال‌تحصیلی آینده از مرز 600 هزار نفر عبور کند.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات
آخرین اخبار