خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات خط‌کشی در دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان اجرا شده است.
کد خبر: ۹۱۶۱۹۴۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

 ارسلان شکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با اشاره به استمرار فعالیت‌ها از جمله خط‌کشی، ترمیم، روکش آسفالت و لکه‌گیری محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی در ایام تابستان اظهار کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات خط‌کشی در دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی، شهری و نیز راه اصلی و فرعی در استان تنها هفت هزار کیلومتر آن آسفالت است، افزود: امسال برنامه‌ریزی شده تا ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های بدون آسفالت استان، روکش و آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: بهسازی و ساماندهی جاده‌های استان از اولویت‌های این اداره‌کل در سال جاری بوده و انجام این اقدامات در توسعه همه جانبه استان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ایمن‌سازی در ۷۳ مدرسه حاشیه جاده‌های استان عنوان کرد:طرح‌های نرم افزاری ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های آذربایجان‌غربی آموزش برنامه‌های فرهنگی، اعطای اقلام و نوشت‌افزار حاوی پیام‌های ایمنی با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال بوده که ۴۰ مدرسه از مدارس حاشیه راه‌های استان اجرا شده است.

شکری با بیان اینکه کارهای سخت‌افزاری نیز شامل نصب علائم و تابلوهای ایمنی عمودی و افقی و شیار لرزاننده عرضی است، تصریح کرد:این اقدامات با اعتبار بالغ بر دو میلیارد ریال در ۱۸ مدرسه و نیز خط‌کشی با اعتبار نزدیک به دو میلیارد ریال در ۱۵ مدرسه از مدارس حاشیه راه‌های استان تاکنون اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد:تا کنون طرح ایمن‌سازی ادوات کشاورزی در ۶ روستا، وانت بار در هشت روستا و ایمن‌سازی راکبان موتورسیکلت در ۱۵ روستای استان اجرا شده است که این روستاها جزء پر ترددترین راه‌های تردد وسایط نقلیه در استان بودند.

انتهای پیام/ ع

ارسال نظرات