خبرهای داغ:
رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین :

حضور 400 نفر از سوی خانه مشارکت مردمی استان در پاکسازی شهر

انصاریان گفت: سال گذشته حدود 400 نفر از سوی خانه مشارکت مردم در پاکسازی شهر در ایام محرم و صفر فعالیت داشتند که این امر موجب کاهش 65 درصد ایجاد زباله در کف خیابان های شهر شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۹۲۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه ستاد هماهنگی عزاداری سیدالشهدا(ع) به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار و با حضور مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و جمعی از مسوولان دستگاههای ذیربط در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

حبیب الله انصاریان رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان در این جلسه بیان کرد: این جلسه، اولین جلسه مربوط به ایام ماه محرم و صفر در سالجاری است که برگزار می شود.

وی گفت: یکی از مباحث مهم، پیگیری مطالبات سلامت مردم از دستگاهها است و خانه مشارکت مردم در سلامت استان، بعنوان بازویی توانمند در کنار دستگاهها، جهت تامین سلامت مردم در تمام جنبه ها تلاش می کند.

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان اظهار کرد: یکی از دلایل حضور دستگاهها در کنار خانه مشارکت مردم، ایجاد و راهبردی کردن طرح هایی است که برای سلامت مردم ایجاد شود.

انصاریان عنوان کرد: سال گذشته حدود 400 نفر از سوی خانه مشارکت مردم در پاکسازی شهر در ایام محرم و صفر فعالیت داشتند که این امر موجب کاهش 65 درصد ایجاد زباله در کف خیابان های شهر شد.

وی افزود: مساله بعد، آشپزخانه های نذورات است که در این دوماه به اندازه کل سال از ظروف یکبار مصرف استفاده می شود و باید به سمت فرهنگ گذشته در خصوص عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف حرکت کنیم و این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

در ادامه محمد تقی مهدی آبادی نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در جهت کاهش خطرات سلامت و ایجاد ایستگاههای صلواتی، سال گذشته با همکاری سازمان تبلیغات، سازمان زیباسازی شهرداری، سازمان آتش نشانی، شورای هیات های مذهبی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بازدیدهای روزانه از ایستگاهها انجام شد.

وی گفت: همچنین در جهت تشویق شهروندان در راستای فرهنگسازی عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف، به صورت نمادین هدیه هایی به شهروندان اهدا شد که شامل لیوانهای کاغذی یکبار مصرف بود.

نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: سال گذشته برای دومین بار، 16 هزار لیبل بر روی ظروف یکبار مصرف در مساجد بزرگی که نذورات داشتند ایجاد شد که این امر نیز در جهت فرهنگ سازی پیامهای بهداشتی اجرا شد.

وی افزود: سال گذشته آسیب های بهداشتی، در بحث نذورات و پذیرایی های در سطح شهر کمتر شد و این امر، اتفاق بسیار خوبی است.

مهدی آبادی گفت: در ستاد محرم هفت دستگاه حضور دارند و شهرداری قزوین هرگونه آمادگی جهت همکاری در این امر را دارد و امیدواریم این حرکت شروعی برای ورود همه دستگاهها جهت ایجاد سلامت استان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار