یادداشت/حسین شمسیان
گاهی بانک وام شما را نمی دهد و می گوید اعتبار نداریم! چند روز بعد تماس می گیرند که :«اعتبار تزریق شد» از نظر من همه ماجرا در موضوع تحریم آقای ظریف همین است.
کد خبر: ۹۱۶۱۹۰۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسین شمسیان در یادداشتی با عنوان «اعتبار تزریقی» نوشت: گاهی بانک وام شما را نمی دهد و می گوید اعتبار نداریم! چند روز بعد تماس می گیرند که :«اعتبار تزریق شد» از نظر من همه ماجرا در موضوع تحریم آقای ظریف همین است.
1- مهر 93 هاله اسفندیاری در نشست اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا از ظریف پرسید: «لطفا درباره تاثیر گفت‌وگوها بر مسائل سیاسی داخلی ایران توضیح بفرمایید.»
او در جواب گفت:« اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران ۱۶ ماه دیگر در انتخابات پارلمانی در ایران به این عملکرد ما با آرای خود پاسخ می دهند. وقتی قبلا در توافق هسته‌ای با جامعه بین المللی ، تلاش‌های ما برای عملکرد شفاف از جانب اتحادیه اروپایی رد شد، مردم جواب ما را با انتخاب رئیس‌جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد! ...اما حالا من بار دیگر زنده شده‌ام (خنده حضار). به نظر من، جامعه بین المللی و بویژه غرب در انتقال پیامی که می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند.»
شش ماه بعد یعنی سیزه فروردین 94 توافق لوزان حاصل شد...
2- هفته آخر تیر 98 ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو ملی آمریکا که پرسید:« آیا شخص او در اثر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اعتبارش را در داخل ایران از دست داده؟» گفت: «تعامل با غرب اعتبارش را در داخل کشور ایران از دست داده است. مردم دیگر نگاهشان به تعامل با جامعه بین‌المللی نیست. نگاهشان به آمریکا نیست، به دلیل اینکه به قولش عمل نکرد و به اروپایی‌ها هم نیست به خاطر اینکه آنها نتوانستند در برابر آمریکا ایستادگی کنند.، بنابراین، بله، تعامل با غرب اعتبارش را از دست داده و بر همین اساس، من هم اعتبارم را از دست داده‌ام.»
کمتر از ده روز بعد ظریف از سوی آمریکا تحریم شد...
3- «برند اربل» سفیر پیشین آلمان در ایران و رییس جدید اینستکس، در مصاحبه با رادیو KEMFM آلمان گفت:« اگر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران موفق می‌شد توافق اتمی را همان گونه که اوباما می‍‌‌‌خواست پیش می‌ برد، بدون شک رهبر بعدی ایران بود... اما سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده سبب شده که این سناریو به وقوع نپیوندد...»
4- اگر پروژه رهبری روحانی (خیال خام و خنده دار) نافرجام مانده،پروزه رئیس جمهوری یا رئیس جمهور سازی که می تواند اجرا شود.می شود طرحی در انداخت که عامل وضع موجود،قهرمان مبارزه با امریکا شود و بازی ادامه پیدا کند! نمی شود!؟ فقط باید اعتبار تزریق کرد...

ارسال نظرات