رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور:

استعمار، نخبگان ما را نابود اما انقلاب اسلامی آنها را پرورش داد

دکتر مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور از پایگاه علمی و پژوهشی امیرالمومنین(ع) شهر بوشهر به منظور بررسی فعالیت‌های انجام شده و ارائه پیشنهادات جهت رشد علمی این پایگاه بازدید کرد.
کد خبر: ۹۱۶۱۸۲۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور در بازدید از پایگاه علمی و پژوهشی امیرالمومنین (ع) شهر بوشهر گفت: سیاست‌های امپریالیسمی ظالمانه آمریکا و انگلیس در مورد کشور‌های خاورمیانه به گونه‌ای است که در تمامی اعصار شاهد پیامدهاى حضور استعمارگران را در ابعاد مختلف هستیم، هرگاه که شاهد حضور استعمارگران در کشور بودیم، باید منتظر، عقب افتادگی در عرصه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی باشیم.

وی تصریح کرد: استعمار هرچند با انگیزه‏هاى اقتصادى شروع شد، اما با ترفندهاى دیگرى ادامه یافت و نحوه عملکرد آن در سرزمین‏هاى تحت استعمار با معیارهاى دیگرى توجیه شد و با انگیزه‏هاى اقتصادى و با شیوه نظامى و بسیار خشونت‏آمیز انجام مى‏گرفت، اما تداوم این حرکت به عقلانى شدن سلطه نظامى در قالب سلطه سیاسى نیاز داشت.

دکتر رحیمی افزود: استعمارگران همچنین با تدارک برنامه‏هاى فرهنگى مناسب و تربیت نخبگان کشورهاى تحت سلطه، زمینه استمرار حضور خود را در قالب‏هاى مقبول فراهم می‌کنند و نخبگانی که با آن‌ها همراه نشوند، کشته یا سرکوب می‌کنند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در برابر حکومت فاسد زمانه خود جهت تشکیل یک حکومت الهی برپایه معنویت از جان و مال و ناموس خود گذشت و انقلاب اسلامی هم از این نهضت الگو گرفت.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور درباره نقش انقلاب اسلامی در نابودی استعمارگران گفت: انقلاب اسلامی انقلابی بود که ریشه استعمار را خشک کرد و به پرورش نخبگان پرداخت، اگر امروز شاهد خودکفایی ایران اسلامی در عرصه‌های علمی هستیم مرهون افرادی هستیم که برای پرورش نخبگان تلاش کردند.

در پایان رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور از کار‌های پژوهشی پایگاه بازدید کرد و نخبگانی را که در زمینه پهباد کار می‌کردند مورد حمایت سازمان قرار داد.
 
استعمار، نخبگان ما را نابود اما انقلاب اسلامی آنها را پرورش داد
استعمار، نخبگان ما را نابود اما انقلاب اسلامی آنها را پرورش داد
استعمار، نخبگان ما را نابود اما انقلاب اسلامی آنها را پرورش داد
 

پایان خبر/
ارسال نظرات