برای دومین بار همایش خیرین بسیج، با حضور خیرین و مسؤولین شهرستان توسط بسیج سازندگی در سالن بیت الزهرا(س) سپاه ناحیه شهرستان بجستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۸۲۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبر گزاری بسیج، سرهنگ علیرضا جنیدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بجستان در این همایش گفت: سپاه پاسداران در طول ۴۰ سال عمر انقلاب همپای سایر نهاد‌های انقلابی به عنوان یکی از ستون‌های مهم نظام جمهوری اسلامی نقش خودش را به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس پاسداران در کنار دیگر نیرو‌های مسلح و بسیج، هر ناممکنی را ممکن ساختند. به موازات تغییر تاکتیک و راهبرد دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، سپاه راهبرد خودش را بر مبنای تهدید‌های دشمن تغییر داده است و  در دوران سازندگی جهت کمک به بازسازی کشور بعد از جنگ و همچنین در دوران جنگ نرم و ناتوی فرهنگی و الان در عرصه تهاجم گسترده اقتصادی آماده است.

فرمانده سپاه ناحیه بجستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در رمضان سال ۹۰ فرمودند از این تاریخ نگویید تحریم اقتصادی بگویید، هجمه همه جانبه دشمن علیه نظام افزود: ورود قرارگاه خاتم الأنبیاء (ص) در حوزه محرومیت زدایی و کمک به قشر مستضعف و همچنین کمک به دولت در استحکام زیر ساخت‌های کشور مثل ساخت پالایشگاه، جاده، راه آهن و... بی بدیل است.

وی ابراز داشت: یکی از اقداماتی که در طول این ۴۰ سال راه گشاه بوده است مشارکت دادن مردم در حوزه‌های مختلف بوده است، تبلور آن شکل گیری بسیج در ۵ آذر و نقش آن در جنگ و امروز در جبهه مقاومت است و حشد الشعبی عراق و بسیج مردمی سوریه با الگو گیری از بسیج، شکل گرفته است؛ در سایر عرصه‌ها به همین کیفیت، مشارکت مردم مساوی با غلبه کردن بر بزرگ‌ترین مشکلات کشور است.

فرمانده سپاه بجستان افزود: نقش مشارکت اجتماعی مورد تأکید دین مبین اسلام نیز می‌باشد. دین ما در فردی‌ترین دستورات خود رویکردی اجتماعی دارد مثلاً در نماز شب که جزء فردی‌ترین عبادات است خداوند میفرماید ۴۰ نفر از مؤمنین را یاد کنید؛ لذا در طول سال گذشته سپاه اقدامات بزرگی را در حوزه مشارکت دادن مردم برداشته است از راه اندازی و ایجاد صندوق قرض الحسنه در سراسر کشور با هدف توانمند کردن مردم در حوزه اقتصادی تا طرح ملی جهاد همبستگی که در پی سیل‌های اخیر اتفاق افتاده و با مشارکت مردم ۲۰۰۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که از این تعداد ۱۰۰۰ واحد در استان خراسان رضوی و ۱۶ واحد در شهرستان بجستان تقبل شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات سپاه، راه اندازی مجمع خیرین بسیج در سطح کشور است که هدف اصلی آن رفع محرومیت با همکاری و سازماندهی خیرین بسیج در قالب مجمع خیرین بسیج و کار گروه‌های موضوعی تخصصی است هدف این کار گروه‌ها سازماندهی خیرین شهرستان اعم از کسانی که در خارج شهرستان مقیم هستند و معرفی انان به عرصه‌های که قبلا شناسایی شده است. طبیعتاً یکی از دلایل مهم افزایش آسیب‌های اجتماعی، عدم اشتغال و ضعیف بودن بنیه اقتصادی افراد است که با ورود خیرین محترم به این عرصه گام مهمی در زمینه اشتغال و کار آفرینی برداشته خواهد شد.

سرهنگ جنیدی در پایان سخنانش گفت: انصافاً هر جا عرصه‌ای دقیق شناسایی شد و خیرین را به آن عرصه سوق دادیم خیرین محترم پای کار بودند و کار را به انجام رسانده اند امیدوارم که ان اشاء الله این قدم خیر زمینه عاقبت بخیری ما را فراهم کند.

لازم به ذکر است که در پایان این همایش کارگروه‌های موضوعی تخصصی تشکیل شده و از طریق انتخابات مسؤولین این کار گروه‌ها مشخص شد همچنین بسیج سازندگی مأموریت شناسایی عرصه‌ها و معرفی آن‌ها به این کار گروه‌ها را بر عهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها