در همایش روشنگری «نقشه راه انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب» مطرح شد:
همایش روشنگری با موضوع «نقشه راه انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب» به همت سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی و همکاری معاونت اقشار بسیج سپاه پاسداران انصار الرضا (ع) روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۸۱۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، همایش روشنگری با موضوع «نقشه راه انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب»  و با حضور رئیس نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی ثقفی به همت سازمان بسیج اساتید استان خراسان جنوبی و همکاری معاونت اقشار بسیج  سپاه پاسداران انصار الرضا (ع) در مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار شد.

در گام دوم انقلاب به پیشرفت شتابنده نیاز داریم

در این جلسه که جمعی از اساتید دانشگاهی، نخبگان و فرهنگیان استان حضور داشتند، رئیس نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، با بیان این که  انقلاب اسلامی  یک انقلاب سیاسی نبود اظهار داشت: انقلاب اسلامی علوم انسانی را متحول کرد و اگر مؤلفه‌های انقلاب را درست تحلیل کنیم به عظمت وقوع و عظمت ماندگاری انقلاب پی خواهیم برد.

وی عنوان کرد: عظمت کارکردها و دست آوردهای انقلاب اسلامی را می‌توان در فصول مختلفی مطرح نمود. نوین بودن این انقلاب در مقابل تمدن متزلزل غرب که به اذعان اندیشمندان غربی دچار ترک و سستی شده است خود بر عظمت انقلاب می‌افزاید.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان این که بشر از روز اول با هدایت پیامبران و انبیاء جلو آمده، افزود: انقلاب اسلامی محوریت تحولی در تاریخ بشریت شده است که در واقع تحقق آرمان‌های حاکمیت حق و ولایت الهی می‌باشد.

ثقفی در ادامه گفت: عظمت جوانان در پیش راندن این انقلاب و نیز در عرصه مقاومت درخشانی که از خود نشان دادند غیرقابل اغماض است و این جوانان هستند که قرار است اتفاقات بزرگ و سترگی را در تشکیل یک دولت اسلامی به معنای واقعی رقم بزنند. قرار است یک جامعه اسلامی وعده داده شده توسط این انقلاب با این خیز و آهنگی که در گام دوم بر خواهد داشت پیش بیاید و البته نقش اساتید دانشگاه در جای خود قابل بحث است.

رئیس نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، با اشاره به این که این انقلاب در گام اول دچار تأخیرهایی بوده است تاکید کرد: تأخیر به معنای ایستادن در جای اولیه نیست، بلکه باید موانع این تأخیرها در آینده رفع گردد.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری اظهار داشته‌اند در جهت پرورش  بیانیه گام دوم انقلاب باید واژه سازی صورت پذیرد، چون واژه‌های جدید می‌آیند و آن ظرفیت‌های پنهان انقلاب را شکوفا می‌کند که این موضوع  فرصت رشد و تسهیل در حرکت را فراهم می آورد.

رئیس نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، همچنین ضمن تاکید بر مقاومت توأم با پیشرفت در گام اول انقلاب خاطر نشان کرد: شکل مواجهه انقلاب با مسائل‌اش در گام اول تبدیل به مقاومت شد که موجب کاهش سرعت  مسیر تحقق اهداف شد که باید در گام دوم سرعت کار افزایش پیدا کند.

وی گفت: برای داشتن سرعت لازم باید به موانع خارجی و موانع داخلی توجه داشت و اتفاقاً موانع داخلی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

ثقفی عنوان کرد: گام دوم، گام پیشروی شتابنده است و برای این کار به یک حرکت عمومی منضبط  نیاز داریم.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی، همچنین با اشاره به این که اگر معنویت  که روح حرکت انسان است تضعیف شود دچار عجب و مقام  خواهد شد ابراز کرد: دو علت اصلی که از نظر حضرت امام (ره) موجب کاهش شور انقلابی و نیز کاهش سرعت پیشرفت انقلاب می‌شود عبارت است از ۱. غفلت از اهداف و ۲. غفلت از معنویت.

وی ادامه داد: وقتی امر معنوی در جامعه مورد غفلت واقع شد دچار سایش و فرسایش خواهیم شد و  لذا نهضت اسلامی  در تحقق اهداف اجتماعی و انقلابی مورد نظر دچار خمودگی خواهد شد. وقتی جامعه دچار رخوت شود دشمن ابتکار عمل را به دست می‌گیرد و تمام سناریوهای مختلف را برای بر زمین زدن انقلاب به کار خواهد گرفت. لذا شرط پیروزی توجه به معنویات و اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی است.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه ماشاالله محمودی جانشین سازمان بسیج اساتید استان ضمن عرض خوش آمد و خیرمقدم  به  رئیس نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی ابراز داشت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، اقتضا می‌کند نقشه راه گام دوم  انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری توسط اساتید دانشگاه و نخبگان  در سطح جامعه و اقشار مختلف تبیین  گردد.  

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان خراسان جنوبی

ارسال نظرات