امام جمعه بوشهر:

مسئولان برای رفع بیکاری جوانان جهادی عمل کنند

آیت الله صفایی گفت: الآن بیش از ده درصد مردم استان دچار بیکاری هستند و اکثر این ها جوانان هستند، جوانان تحصیل کرده ، متعهد، آگاه و الآن آمار رسمی که اعلام می شود ده و نه دهم درصد است، قطعاً بیش از این است اما این جوانان نیاز به اشتغال دارند.
کد خبر: ۹۱۶۱۸۰۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

مسئولان برای رفع بیکاری جوانان جهادی عمل کنند

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ مرداد ماه گفت: یکی از ویژگی‌های انسان‌های فهیم، عاقل و با شخصیت این است که وقتی محضر بزرگان مانند امام می‌رسند درخواست می‌کنند که شما ما را نصیحت کنید، کلماتی به ما بگویید که نجات بخش و کمال آفرین و موفقیت آفرین باشد و این سیره صحابه معصومین و راه و رسم انسان‌های سالک و طالب فهم مسائل مهم است.

امام جمعه بوشهر یاد آور شد: گاهی در زندگی انسان مشکل اقتصادی رخ می‌دهد، گاهی در امور اجتماعی انسان مشکلاتی رخ می‌دهد، گاهی در کسب و کار مشکلاتی ایجاد می‌شود و اگر انسان صبور نباشد تسلیم می‌شود و هر کاری که کرده از بین می‌رود؛ لذا فرمودند: صبور باشید خود صبر عنصر آرام گرفتن ناملایمات است.

خطیب نمازجمعه بوشهر عنوان کرد: آمریکا در سلسله عملیات جنایت بار تحریمی خود بعد از آنی که تحریم‌های اقتصادی آن به آخر رسید شروع کرد به تحریم‌های انسانی و آخرین عملیات تحریمی خود نسبت به وزیر امور خارجه ایران اعمال کرد. یک اقدامی که خلاف عرف سیاسی و حقوق بین الملل است و نشان از بی منطقی سیاسی و نگاه استکباری در عرصه روابط بین الملل است.

صفایی گفت: الآن بیش از ۱۰ درصد مردم استان دچار بیکاری هستند و اکثر این‌ها جوانان هستند، جوانان تحصیل کرده، متعهد، آگاه و الآن آمار رسمی که اعلام می‌شود ده و نه دهم درصد است قطعاً بیش از این است، اما این جوانان نیاز به اشتغال دارند، نیار به توجه دارند، اما فضایی که در کلان ایران ما مشاهده می‌کنیم با تمام تلاش‌هایی که می‌شود نشان از این دارد که باید نگاه کنونی تغییر کند و با یک برنامه ریزی دانش بنیان و جهادی به کمک این جوان‌ها شتافته شود.

آیت الله صفایی با بیان اینکه بوشهر باید راه آهن داشته باشد گفت: سال‌ها است در این رابطه سخن گفته شده حتی اطلاع دارم قرارداد بسته شده، به فاینانس رفته، اما هیچ عملیات اجرایی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: حمل و نقل ریلی مزایای زیادی برای استان دارد و اصلاً استان کرانه‌ای که حوزه تجارتش تجارت سنگین مثل بار‌های کانتینری است قطعاً باید حمل و نقل ریلی داشه باشد. الآن استان‌های همجوار ما خوزستان، هرمزگان دارند، اما بوشهر ندارد، فارس دارد و بوشهر ندارد و در برنامه توسعه حمل و نقل ریلی ایران این بوده که امتداد حمل و نقل مرکزی ریلی ایران به بوشهر ختم شود.
 
امام جمعه بوشهر با تبریک روز خبرنگار گفت: هفدهم مرداد روز خبرنگار و همچنین یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی می داریم و به اصحاب رسانه این روز را تبریک عرض می کنم.صداقت، شجاعت، بجا و به موقع ارائه خبر، عدالت خواهی، استکبارستیزی، انقلابی بودن، پاسدار آرامان ها و ارزش های انقلاب بودن از ویژگی های خبرنگار مترقی و انقلابی در شرایط کنونی است.
 
پایان خبر/
 
 
ارسال نظرات