خبرهای داغ:
قلی پور بیان کرد: باید مبحث عفاف و حجاب را از بعد قانونی و آموزش به مردم یادآور شد و نیز با مطالبه گری از مراکز دولتی پیگیر بهبود وضعیت عفاف و حجاب بود.
کد خبر: ۹۱۶۱۷۲۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه انجمن تخصصی علمی و بانوان فعال در علم حقوق بمنظور هماهنگی ، بحث و بررسی برنامه های اجرایی در مورد آموزش همگانی قوانین عفاف و حجاب و مطالبه گری از مسئولین اجرایی در سطح استان با حضور آقای قلی پور مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان قزوین برگزار گردید.

قلی پور در این دیدار اعضا را به تلاش و همکاری در مسئولیتهای محوله انجمن و امر آموزش همگانی حقوق بخصوص در عرصه عفاف و‌حجاب که دغدغه امروز و تأثیر گذار در سبک زندگی است با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در توجه به سبک زندگی اسلامی و مقابله با ترویج سبک زندگی غربی دعوت کرد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان، ضمن بیان نوپا بودن سازمان بسیج حقوقدانان نسبت به ۲۱ اقشار مختلف و آغاز کار آن از سال ۱۳۸۸ گفت: هدف از برپایی انجمن های هشتگانه شکل دهی ، تعیین ظرفیت ها ، انجام فعالیتها با میل و رغبت و استقبال از هم افزایی با سایر ارگانها می باشد و فعالیت بسیج حقوقدانان درکنار قوه قضائیه و دادگستری مانند طرح مشاوره رایگان، کمک به مردم در عرصه های حقوقی است.

قلی پور گفت : بسیج ظرفیت و فرصتی است برای کسی که لیاقت آن را داشته باشد ، و هر فرد دو کار ماندگار می تواند داشته باشد ، نوشتن کتاب خوب و برای مردم کار کردن ، معتقدیم هر کسی که مقید به روش انقلاب اسلامی است باید فضای کار برای او باز باشد لذا از نیروهای حقوق‌دان برای فعالیت انقلابی استقبال می نماییم.

وی تبیین کرد: با راه اندازی جلسات منسجم ، و با استفاده از ظرفیت افراد حقوق دان و فعالین فرهنگی که دغدغه عفاف و حجاب را دارند، باید مبحث عفاف و حجاب را از بعد قانونی و آموزش به مردم یادآور شد و نیز با مطالبه گری از مراکز دولتی پیگیر بهبود وضعیت عفاف و حجاب بود. مسئولیت بسیج حقوقدانان دفاع از کلیّت نظام و دفاع از همه افرادی که در راستای اهداف نظام حرکت می کنند میباشد.

در ادامه این جلسه، خانم خاتمه مسوول انجمن خواهران نخبه حقوقی بسیج حقوق دانان قزوین اذعان کرد: هدف انجمن از این گردهمایی ، تجمع افکار و اندیشه ها و ارائه برنامه های کاربردی و آموزشی و تخصصی قوانین برای عموم مردم خصوصاً بانوان می باشد.

مسئول روابط عمومی و فضای مجازی و انجمن تخصصی ، علمی حقوقی خواهران نخبه حقوقی ، ضمن بیان تاریخچه عفاف و حجاب طی شدن چهار گام تا رسسیدن به حجاب و عفاف در جامعه تاکنون ، و اشاره به پاسخ نقد به یکی از موارد ماده ۶۳۸ق.م.ا ، از خواهران انجمن تقاضا کرد تا ضمن نقد و بررسی و پاپاسخگویی به نقدها و یا ارائه راهکار قانونی ،مطالب پژوهشی خود را به سازمان آماده نمایند تا پس از گردآوری مجموعه کار ، انشاء الله نتیجه فعالیت خود را طی جلسه ای در کرسی هم اندیشی با مدیرکل محترم دادگستری استان در میان و نسبت به مطالبه گری حقوقی اقدام صورت گیرد.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها