خبرهای داغ:
تجاری‌سازی فناوری، فرآیند تبدیل ایده به یک کسب و کار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت است و از همین رو موفقیت در تبدیل یک ایده ذهنی به محصول یا خدمت و ورود آن به بازار، در گرو اجرای دقیق و موفق فرآیند تجاری‌سازی خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۶۱۷۱۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
تجاری‌سازی فناوری نقشی بسیار حیاتی در توسعه اقتصادی دارد 
 دکتر مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور در نشست صمیمی با مخترعین و مبتکرین مرکز رشد شهید ضنجرسیم شهرستان دشتستان گفت: فناوری تعریف بسیار گسترده ای دارد ؛ فناوری و یا همان تکنولوژی دانش استفاده از مواد اولیه و خام است که توانایی و مهارت انجام کار در همه ی زمینه ها را فراهم می‌کند.

وی افزود: ما دو نوع فناوری داریم یکی فناوری سنتی و دیگری فناوری نوین است، فناوری سنتی سودی برای کشور نخواهد داشت و این فناوری نوین است که سبب اقتدار کشور خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور تاکید کرد: شیوه زندگی امروز ما چنان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مختلف در آمیخته که لحظه‌ای نبود آنها را نمی‌توان متصور شد و دایره‌ی این فناوری‌ها آنقدر گسترده و رو به رشد است که ما قطعا از تمامی آنها اطلاعات کافی نداریم.

دکتر رحیمی در ادامه گفت: در تمامی اعصار از ابتدای خلقت انسان نیروی گرایش به اختراع همواره همراه آدمی بوده است و در کشور ما نمود عینی دارد بگونه‌ایکه در برخی موارد دیده می‌شود فرد رشته تحصیلی او با اختراعی که انجام می‌دهد همخوانی ندارد و این فرد هرچند توانمند هم باشد نمی‌توانند مانند کسی که رشته تحصیلی و اختراع او متناسب است موفق باشد.

گفتنی است: تجاری‌سازی فناوری نقشی بسیار حیاتی در توسعه اقتصادی ایفاء می‌نماید. در واقع، تجاری‌سازی فناوری، فرآیند تبدیل ایده به یک کسب و کار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت است و از همین رو موفقیت در تبدیل یک ایده ذهنی به محصول یا خدمت و ورود آن به بازار، در گرو اجرای دقیق و موفق فرآیند تجاری‌سازی خواهد بود.

ارسال نظرات