مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان خبر داد؛
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان از اعزام بیش از 26 هزار نفر از استان زنجان به اردوهای جهادی در طول سال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۱۶۹۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

فرهاد امندی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیج سازندگی نهادی است که از سال ۱۳۷۹ برای خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق محروم کشور با استفاده از توان و ظرفیت‌های جوانان و داوطلبان حرکت‌های جهادی تشکیل‌شده است،اظهار داشت: این نهاد با تشکیل گروه‌های جهادی از دانشجویان، دانش آموزان و سایر اقشار اقدام به طراحی و ساخت‌وساز مسکن، مسجد، کارگاه و سایر اقدامات خرد عمرانی برای مناطق محروم کشور می‌کند و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بهداشت و درمان به امر طبابت و آموزش بهداشتی در مناطق مستضعف می‌پردازد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد همبستگی ملی به منظور احداث و مرمت منازل هموطنان سیل زده کشور تصریح کرد:با توجه به سیل اخیر در کشور وطی تفاهم نامه صورت گرفته با دستگاههای اجرایی نظیر بنیاد مسکن،کمیته امداد،بهزیستی،بسیج سازندگی و خیرین نیکوکار ،تعداد 450واحد مسکونی آسیب دیده در استان، احداث و مرمت خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) افزود: 214 گروه جهادی جغرافیا محور در سطح همه اقشار بسیج در استان سازماندهی،ثبت و شناسنامه دار شده است که در اجرای طرح جهاد همبستگی ملی سپاه و بسیج را یاری خواهند کرد.

امندی در خصوص فعالیت و خدمت رسانی گروههای جهادی استان در مناطق سیل زده مازندران، گلستان،خوزستان و لرستان یادآور شد: تعداد30گروه جهادی از ابتدای حادثه سیل تا مرمت واحدهای مسکونی حضور و فعالیت چشمگیر داشتند که مرمت اساسی 8واحد مسکونی در شهرستان معمولان استان لرستان در طول تیرماه توسط گروه جهادی313 و مجمع جهادگران استان با حمایت مالی کارکنان و خیرین شرکت ایران ترانسفو از شاخص ترین انها میباشد.

این مسئول اضافه کرد:در همین راستا و با همکاری اداره ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران استان،تعداد 2 واحد مسکونی در شهرستان ایجرود در حال احداث بوده و مقدمات اجرایی تعداد50 واحد نیز آماده شده و در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

امندی از اعزام بیش از 26 هزار نفر از استان زنجان به اردوهای جهادی در طول سال خبر داد وافزود: هدف از برگزاری اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده است که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود.

ارسال نظرات