روحانی خواستار پیگیری وزیرجهاد کشاورزی شد؛

استانی که وارد کننده علوفه است،آتش زدن کاه و کلش مزارع جای تعجب دارد!

امام جمعه بابل گفت:بسیار جای تعجب است استانی که علوفه از خارج وارد می کند، برخی افراد کاه و کلش را آتش میزنند و دود آن اکثر شهرهای را فرا می گیرد.
کد خبر: ۹۱۶۱۶۲۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام روحانی در خطبه های امروز نماز جمعه بابل ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه جوادالائمه (ع) با اشاره به وضعیت نابسامان اوضاع بازار در کشور با ابراز تاسف از اینکه هرروز قیمت برخی کالاها رو به افزایش است، اظهار کرد: در کشوری که مهد مقاومت است نباید شاهد غارت بیت المال باشیم و اخباری از این دست را از صداوسیما بشنویم.

خطیب جمعه بابل در جمع نمازگزاران این شهرستان ، با بیان اینکه فساد مالی در کشور با جامعه انقلابی تناسبی ندارد تصریح کرد:باید با فساد از همان مبدا برخورد کرد و نباید گذاشت به قوه قضائیه ختم شود.

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از خطبه های خود به برداشت برنج در این ایام اشاره کرد و با انتقاد از آتش زدن  کاه و کلش که باعث بروز مشکل زیست محیطی در شهرهای مازندران شده است ، افزود:بسیار جای تعجب است استانی که علوفه از خارج وارد می کند، برخی افراد کاه و کلش را آتش میزنند و دود آن اکثر شهرهای را فرا می گیرد.

امام جمعه بابل  در همین رابطه خواستار شد :وزیر جهاد کشاورزی به این وضع رسیدگی کند و جلوی این بی توجهی ها را بگیرد.

به گزارش بسیج، این روزها  که همراه شده با برداشت  ارقام محلی و پرمحصول برنج، برخی کشاورزان با تکرار یک رسم اشتباه ، بعد از برداشت برنج و آغاز کشت دوم ، کاه و کلش مزارع را آتش می زنند که علاوه بر تخریب منابع غنی خاک، دود ناشی از این رسم اشتباه به چشم مردم رفته  و باعث عوارض زیست محیطی در شهرهای استان شده است. هرچند که محیط زیست  برای برخورد با کشاورزان وارد عمل شده اما باید گفت،برخورد قضایی با کشاورزانی که ناآگاهانه دست به این کار می زنند، شاید نتیجه بخش نباشد از همین رو مسئولان جهاد کشاورزی می بایست با یک برنامه ریزی  علمی و عملی در طول سال جلوی این رسم اشتباه را که هرساله در استان رخ می دهد، بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها