مدیر حوزه علمیه امام کاظم(ع) دامغان با بیان اینکه طلاب از ایام تابستان برای اشاعه معارف اهل بیت(ع) بهره ببرند، گفت: مبلغان و روحانیان ابزارهای فضای مجازی را به عنوان مکمل تبلیغ چهره به چهره استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۶۱۵۴۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبیری در گفتگو با خبرنگاران با موضوع رسالت طلبگی در ایام تعطیلات تابستانی با بیان اینکه تعطیلات در ماهیت حوزه علمیه جایگاهی ندارد اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید از فراغتی که در ایام تابستان برایشان وجود دارد، برای نشر سیره عملی و اخلاقی اهل بیت (ع) در بین خانواده، جمع‌های دوستانه، جوانان و نوجوانان، محافل و مجالس، بهترین استفاده را ببرند.

مدیر حوزه علمیه امام کاظم (ع) دامغان با اشاره به اینکه پاگذاردن در حوزه علمیه و پوشیدن لباس مقدس روحانیت رسالتی بزرگ را بر دوش طلاب و روحانیت می‌گذارد که دغدغه دین و اصلاح جامعه فصل نخست و اساس و پایه آن است، افزود: طلاب جوان باید علمای بزرگی که خود را وقف شناخت، آموختن و آموزش گنجینه علوم اهل بیت (ع) نمودند را الگوی خود قرار دهند، کسانی که از هر فرصتی برای آموختن و آموزش دادن بهره می‌بردند.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل طلابی از استان‌های مختلف در حوزه‌های علمیه شهرستان و فرصت‌های تبلیغی اساتید و روحانیان و برخی از طلاب، تعطیلی دروس حوزه در ایام تابستان را در تقویم آموزشی مدارس علمیه سبب می‌شود، البته تعطیلی دورس به معنای تعطیلی حوزه نیست و بهترین فرصت برای رونق گرفتن کار‌های مطالعاتی و پژوهشی طلاب است که البته نگاه برنامه محور مدیریت مدارس می‌تواند به بهره وری بیشتر در این زمینه منجر شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبیری تصریح کرد: باتوجه به تجارب تبلیغی و لازمه‌های تبلیغ احکام، مبانی و ارزش‌های دینی در عصر امروز، اینجانب معتقدم هر طلبه می‌تواند با در نظر گرفتن استعداد و علایق خود در شاخه‌ای از زمینه‌های اجتماعی به تحقیق و تبلیغ مسائل مبتلا به جامعه اسلامی و پاسخ به شبهات و سؤالات بپردازند.

مدیر حوزه علمیه امام کاظم (ع) دامغان فضای مجازی را علی رغم همه آسیب ها، تهاجم ها، معضلاتی که استفاده نادرست از آن و مقاصد شوم دشمنان در برداشته؛ فرصت و فضایی بی بدیل برای تبلیغ معارف در همه زمینه‌ها و اشکال است دانست و گفت: باید تلاش کنیم از ابزار‌های مختلف فضای مجازی همچون شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و ... به عنوان مکملی راهگشا برای تبلیغ چهره به چهره بهره ببریم، تجارب در این زمینه نتایج بسیار مطلوبی را در بر داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها