نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر تمامیت ارضی کشورمان از مرزهای عقیدتی نیز به خوبی صیانت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۱۴۶۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

حجت السلام سید مهدی قریشی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در ظاهر امر وظیفه سپاه تامین امنیت کشور است، ولی در برنامه‌های مختلف با رویکرد تربیتی و اعتقادی هم حضور ثمربخش و پررنگ دارد.

وی از سپاه شهدای استان برای ورود به عرصه‌های فرهنگی و مشارکت در اجرای برنامه‌های بین المللی غدیر در استان قدردانی کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تاکنون به ویژه در سال‌های اخیر با احساس مسوولیت مضاعف در برنامه‌هایی از این جنس وارد شده است.

این مسوول ضمن اشاره به اینکه سپاه به ویژه دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان برای برنامه‌های اعتقادی و تربیتی مردم محور زمان و انرژی همچنین اعتبار صرف می‌کند، اضافه کرد: در صورت تداوم یافتن این رویه و تقویت تعامل و هم‌افزایی موجود می‌توان برنامه‌‌های بهتر و اثربخشی را اجرا کرد.

قریشی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرا شده است، ادامه داد: آذربایجان غربی با مقایسه سایر استان‌‌ها در اجرای این برنامه‌ها سرآمد است ولی نباید به این میزان تکیه کرد بلکه باید برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مشارکت نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران در برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی را ارزشمند دانست و اضافه کرد: سربازان ولایت نه‌تنها از تمامیت ارضی کشورمان بلکه از مرزهای اعتقادی ملت هم صیانت می‌کنند.

وی بر لزوم تبیین معارف غدیر و روشن کردن مفهوم آن تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف به نوعی آماده کردن ذهن مردم برای درک مسئله ولایت و امامت است، همچنین از این رهگذر می‌توان موضوع ولایت فقیه را هم بیان و تشریح کرد.

قریشی با بیان اینکه به واسطه تدابیر رهبری ضعف‌های سه قوه و نهادهای مختلف در کشور جبران می‌شود، اظهار کرد: حتی کسانی که به رهبری ارادت ندارند ولی این نکته را پذیرفته‌اند که رهنمودهای ایشان در بسیاری از زمینه‌ها گره‌گشا بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه عید غدیر یک مسئله کم اهمیت نیست بلکه بنیان باورها، اعتقادات حتی حکومت کشور ما براساس آن استوار است، اظهار کرد: بنابراین دستگاه‌های اجرایی حتما باید برای این ایام برنامه با کیفیت و غنی تدارک ببینند.

انتهای پیام

ارسال نظرات