۲۵۳۳ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در جنوب شرق کشور افتتاح شد

۲ هزار و ۵۵۳ پروژه عمرانی محرومیت زدایی و ۷۶۰ سری جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده نیروی زمینی سپاه و شماری از مسئولان استانی در سیستان و بلوچستان افتتاح و اهدا شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۴۵۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در مراسم افتتاحیه 2533 پروزه عمرانی و محرومیت زدایی که در حسینیه شهیدان میر حسینی تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، گفت: فعالیت ها و اقدامات مردم یاری سپاه در حوزه سیستان و بلوچستان و منطقه جنوب شرق کشور از سال ۸۸  در ۶ حوزه اصلی انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات اولیه‌ای که انجام شد، راه سازی و توسعه جاده‌ها بوده است که با توجه به اینکه بسیاری از روستا‌ها راه ارتباطی مناسبی نداشتند تاکنون غریب به ۱۰۰۰ کیلومتر به صورت اصولی و اقداماتی با زیرساخت‌های مناسب توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روستا‌ها و نقاط مرزی استان سیستان و بلوچستان ساخته شده و در کنار این اقدام در زمینه ساخت مسکن ۱۶۲۹ مسکن ساخته و نزدیک به ۴۱۳ منزل نیز تعمیر و در اختیار مردم گذاشته شده که امروز مردم به یک آرامش نصبی رسیده اند.

وی گفت: در بحث مدرسه سازی و کمک به آموزش استان ۸۶ پروژه مدرسه‌سازی داشتیم که با همکاری رزمندگان قرارگاهتعداد ۴۵ مدرسه ساخته و ۴۱ مدرسه نیز بازسازی شده که غریب به ۱۹۶ مدرسه در سطح منطقه در یک مرحله در سال‌های گذشته انجام شده است که مدارس شبانه روزی نیز ساخته شده و امروز هم در حال ساخت است.

سردارمارانی افزود در زمینه مذهبی و کار‌های فرهنگی که اقدام ارزشمندی است تعداد ۱۳۲ پروژه مختلف در بحث ساخته خانه عالم، مسجد و مجموعه ورزشی در روستا‌های مرزی و مناطق محروم سیستان و بلوچستان انجام شده که این اقدامات از سال ۱۳۸۸ در منطقه آغاز شده با توجه به شرایطی که در زمینه همکاری و همراهی در منطقه بود با جذب اعتبارات از خیرین و سپاه توانستیم اقدامات مناسبی در بحث ساخت مجموعه‌های ورزشی ارائه کنیم.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور است و جمعیت جوان بسیاری دارد، موضوع اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های مهم سپاه در سیستان بلوچستان بوده که در این باره ۱۷ هزار پروژه تا کنون انجام شده و ۱۲۳ پروژه اشتغالزایی نیز روز پنجشنبه هفته جاری افتتاح خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه کمک‌های اجتماعی بیش از ۱۴۰ هزار ۹۴۲ برنامه در یک سال و نیم گذشته در سیستان و بلوچستان انجام شده که ۷۶۰ سری جهیزیه ۱۰ مرداد سال جاری به زوج‌های جوان و نیازمند استان اهدا خواهد شد.
ساخت و توسعه زیرساخت‌های روستایی در قالب ۲ هزار و ۲۱۲ پروژه شامل جاده‌های روستایی، ساخت مجموعه‌های ورزشی روباز، تکمیل و بازسازی مسجد، مرمت و بازسازی گلزار شهدا و ساخت خانه بهداشت و غیره در سیستان و بلوچستان بوده است.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گف: ایجاد اشتغال مردمی با اجرای هزار و ۵۸۶ پروژه شامل کارگاه‌های صنایع دستی، پوشاک، تیرچه بلوک، در و پنجره سازی، پرورش شتر مرغ و بلدرچین و راه اندازی نانوایی بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه خدمات اجتماعی نیز بالغ بر ۵۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر خدمات شامل اهدای جهیزیه، توزیع بسته های معیشتی، برگزاری ضیافت افطاری، توزیع نوشت افزار برای دانش آموزان و پوشاک مدارس، کمک نقدی به بیماران صعب العلاج، کمک هزینه تحصیلی و راه اندازی ۴۹ بیمارستان صحرایی بوده است.

سردار سرتیپ مارانی تاکید کرد: راه اندازی بیمارستان های صحرایی در منطقه بسیار مهم و تاثیر گذار بود که قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مردم تحت درمان رایگان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: همچنین امروز ۷۶۰ سری جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به نوعروسان سیستان و بلوچستان تحویل داده شد که این جهیزیه ها تا درب منزل این افراد ارسال می شود.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: امنیت پایدار بسیار مهم و یکی از راه‌های رسیدن به آن توجه به موضوعات اقتصادی، مردمداری، مردم یاری و حوزه های اجتماعی و فرهنگی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار