آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست بنیاد بین‌المللی غدیر یزد گفت: با توجه به اینکه مساجد میزبان عموم مردم هستند، خیلی از برنامه‌های ادارات مختلف را اگر در مساجد برگزار کنیم، قطعا تاثیرگذاری بهتری دارد.
کد خبر: ۹۱۶۱۴۴۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

از ظرفیت مساجد برای برنامه های عید غدیر استفاده شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست بنیاد بین‌المللی غدیر یزد اظهار داشت: برنامه‌های غدیر باید به صورتی باشد که در درجه اول به سمت اطلاع‌رسانی در ارتباط با ماهیت واقعه غدیر باشد و ثانیا تمام مردم را شامل شود و به همه این اطلاع‌رسانی‌ها را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مساجد میزبان عموم مردم هستند، خیلی از برنامه‌های ادارات مختلف را اگر در مساجد برگزار کنیم، قطعا تاثیرگذاری بهتری دارد.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: موضوع دیگری که باید توجه داشته باشیم این است که هر ارگانی که اقدام به تهیه بسته‌های فرهنگی یا بروشور‌ها و کتابچه‌هایی در موضوع غدیر می‌کنند، تولیدات خود را در اختیار سایر نهاد‌های مرتبط قرار دهند تا بهتر و بیشتر در بین مردم توزیع شود.
ناصری‌یزدی ادامه داد: در کنار تمام برنامه‌هایی که در سطح شهر برگزار می‌شود، لازم است یک برنامه واحد و بزرگ در نقطه‌ای از جمله پارک کوهستان برگزار شود و در آن، اقدام به پخش فیلم و کلیپ مرتبط با غدیر، برپایی نمایشگاه کتاب ومحصولات فرهنگی و برگزاری جشن‌های مرتبط با غدیر شود.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با غدیر طعنه به شخص یا اشخاص و عقاید دیگر به هیچ عنوان نباید داشته باشیم و در طنز‌ها، تئاتر‌ها و اشعار باید مراقب باشیم که به هیچ عنوان به افراد و عقاید دیگران اعتراض یا طعنه‌ای صورت نگیرد.
وی گفت: حتی بعضی از اشعاری که قبلا خوانده می‌شد و در شان واقعه غدیر نیست و ممکن است مخالفان از آن تعبیر نادرستی داشته باشند هم باید حذف شود.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: برخی اشعار هم هست که به فارسی یا عربی صفات الهی را در ارتباط با امام علی (ع) روایت می‌کنند که حتما باید مراقب باشیم از این اشعار استفاده نکنیم تا کسی ما را متهم به هم طراز دانستن امام علی (ع) و خدای متعال نکند.
ناصری یزدی بر ضرورت روایت حدیث غدیر و تبیین آن برای مردم تاکید کرد و افزود: در کتاب الغدیر روایت‌های زیادی از شیعه و سنی در ارتباط با تایید واقعه غدیر مطرح شده و لازم است که ما این اسناد را منتشر کنیم و در اختیار همه به ویژه جوانان و نوجوانان قرار دهیم تا بدانند که غدیر مورد تایید همه بوده است.
امام جمعه یزد تصریح کرد: نکته دیگری که در ارتباط با جشن‌های غدیر باید به آن توجه کرد، رعایت حریم شرعی مراسم‌ها است و باید مراقب باشیم که کار خلاف شرعی در جشن‌ها انجام نشود.
وی با بیان اینکه نشاط و شادی دو مقوله جدای از هم است گفت: نشاط موضوعی است که باید در همه کار‌ها وجود داشته باشد و شادی هم بحث جدایی است که در مراسم‌های جشن باید وجود داشته باشد، ولی در کنار آن لازم است مراقب باشیم برخی افراد به بهانه نشاط یا شادی نسبت به ترویج خلاف شرع اقدام نکنند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد به توزیع غذا در مراسم‌های جشن اشاره کرد و افزود: اطعام در مراسم‌های مذهبی خوب است، ولی باید تاکید کرد که این غذا را افراد در منزل مصرف کنند چرا که برخی موارد دیده می‌شود که افرادی مقداری از غذای نذری را می‌خورند و مابقی را به همراه ظرف در خیابان می‌اندازند، این کار هم اسراف است و هم سبب پخش شدن زباله در نقاط مختلف شهر می‌شود.
ناصری یزدی ادامه داد: اگر بتوانیم این غذا را درب خانه‌ها و به همراه یک کارت تبریک به افراد تحویل دهیم، هم جلوی اسراف و ریختن زباله در خیابان‌ها گرفته می‌شود و هم به اسم غدیر به مردم تبریک گفته‌ایم و به نحوی انس مردم را به وسیله این تبریک بیشتر می‌کنیم.
امام جمعه یزد افزود: در این رابطه به مستضعفین هم باید بیشتر توجه داشت و تا جایی که امکان دارد، برای آن‌ها اطعام و تبریک عید را داشته باشیم که حداقل زمینه بهره‌مندی آن‌ها از این غذا و اطعام فراهم شود.
حجت‌الاسلام کارگر معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: همانند صدر اسلام که شیعه مورد هجوم قرار داشت، امروز هم به ویژه در حوزه فضای مجازی حملات بسیار زیادی به افکار و ارزش‌های تشیع صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که دست به قلم هستند و در فضای مجازی فعالیت دارند باید نسبت به دفاع از ارزش‌های شیعه و پاسخگویی به شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کنند اقدام نمایند.
کارگر تصریح کرد: در ایام غدیر همه ساله مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود و حتما هم باید نسبت به برگزاری مراسم‌های جشن و شادی در سطح شهر اقدام لازم صورت پذیرد، ولی جشن‌ها باید با بصیرت افزایی و معرفی فلسفه و چیستی غدیر انجام شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات