توسط فرمانده سپاه تهران بزرگ صورت گرفت؛

بازدید از اهالی روستای شاکریه از توابع دشت آزادگان

سردار محمد رضا یزدی در بازدید از روستای شاکریه از توابع دشت آزادگان با اهالی این روستا دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۹۱۶۱۴۴۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در بازدید از روستای شاکریه از توابع دشت آزادگان با اهالی این روستا دیدار و گفت و گو کرد و از مراحل نهایی تحویل نخستین منزل ساخته شده برای خانواده تحت پوشش کمیته امداد در این روستا بازدید به عمل آورد. 

وی همچنین در سفر به شهرستان دشت آزادگان از مراحل نهایی مرمت اساسی مسجدی در روستای یک هزار خانواری "سبهانیه" که در جریان سیل فروردین ماه امسال بر اثر طغیان رودخانه دچار آبگرفتگی شده بازدید کرد.

در ادامه این دیدار، حمیدرضا زمانی مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر تهران اظهار کرد: بازسازی و احداث خانه‌های سیل‌زدگان زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی از صفر تا صد در اختیار این سپاه است و هم اکنون ما در روستای سبهانیه، ساخت ۹ خانه را شروع کرده‌ایم و تعمیر ۲۷ خانه را نیز برعهده داریم.

 وی افزود: از روز سوم فروردین ماه امسال طی ماموریتی که به این ناحیه ابلاغ شد، در شهر سوسنگرد مستقر شدیم و ستاد کمک رسانی تشکیل شد. با عنایت به اینکه در آن روزها، خانه ها زیر آب بودند، روزانه حدود 7000 پرس غذا را با قایق به مردم می‌رساندیم و سبدهای کالایی را نیز در این مناطق تحویل مردم می‌دادیم. 

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مالک اشتر ادامه داد: نظر به اینکه خانواده‌ها در این مناطق از نظر روحی و روانی آسیب دیده بودند، روی حل این مساله متمرکز شدیم و بحمدلله بعد از گذشت بیش از سه ماه، وضعیت در حال حاضر عادی است. 

زمانی افزود: ما برای اینکه بتوانیم وضعیت معیشت مردم سیل‌زده را تا حدی سر و سامان بدهیم سپاه تهران بزرگ به این نتیجه رسید که برای بازسازی و ساخت خانه‌هایی که در منطقه هستند، اقدام کند لذا منطقه ی روستایی سبهانیه شناسایی و در نظر گرفته شد. 

وی در پایان تصریح کرد: ما در ناحیه مالک اشتر، ۱۹۷ گروه جهادی داریم‌. از ابتدای سیل تا کنون ۲۵ گروه جهادی وارد روستای سبهانیه شده‌اند که به صورت مستمر و دائم در حال فعالیت هستند. و این مسجد تازه مرمت شده نیز نتیجه کار شبانه روزی این گروه هاست زیرا تاثیر معنوی مسجد برای خانواده های این روستا بسیار مهم بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار