ساخت ۵۰۰۰۰ مسکن برای کم‌درآمدها تا سال ۱۴۰۰

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اقشار کم‌درآمد جامعه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۱۴۳۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری  خبرگزاری بسیج عباس فرهادیه از امضای تفاهمنامه احداث 50 هزار واحد مسکونی در شهرهای هدف بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: مقرر شده این تعداد واحد مسکونی در شهرهای هدف و محروم به منظور خانه دار کردن گروه های نیازمند و آسیب پذیر فاقد مسکن،اجرایی و عملیاتی شود.

وی با بیان این‌که زمان تفاهمنامه مذکور تا پایان سال 1400 است، افزود: برای اجرای این تفاهم نامه، مقرر شد تا کارگروه اصلی متشکل 7 عضو شامل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه‌گران عمران، مدیرعامل سازمان اموال و املاک ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیرعامل بانک مسکن، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون شهرسازی و معماری تشکیل شود.

وی ادامه داد: کمیته های اجرایی کارگروه مشترک در سه بخش تأمین زمین، تأمین مالی و شهرسازی تشکیل خواهد شد که احصاء، معرفی و شناسایی اراضی، ارزش گذاری اراض و روش های واگذاری واحد های احداثی موضوع تفاهم نامه در کمیته تأمین زمین بررسی خواهد شد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با اشاره به برخی جزئیات تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فهرست متقاضیان واجد شرایط را برای کنترل فرم "ج" طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن ارائه و طی یک هفته سازمان ملی زمین و مسکن پاسخ را به ستاد ارائه خواهد کرد.

فرهادیه گفت: بر اساس متن نهایی تفاهمنامه شرایط و اولیت بندی متقاضیان با رعایت مفاد ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار