مرجع تقلید جهان تشیع بیان داشت: دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تخریب ایمان و اعتقادات جوانان هستند.
کد خبر: ۹۱۶۱۴۲۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با ائمه جماعت حرم مطهر رضوی که در صحن قدس برگزار شد، به تفسیر آیه ۷۴ سوره انعام پرداخت و با اشاره به اینکه والدین همه انبیاء و ائمه معصومین (ع) موحد بوده‌اند، اظهار داشت: مفسران شیعه «أب» را در آیه «وَ اذ قال ابراهیم لأبیه آزر...» عموی حضرت ابراهیم (ع) دانسته‌اند؛ لذا آزر پدر حقیقی حضرت ابراهیم (ع) نبوده و از نظر لغت، اطلاق «أب» بر جدّ، عمو و... جایز است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: از آیه «ربّنا اغفر لی و لِوالدی...» مشخص می‌شود که والد و پدری که حضرت ابراهیم (ع) در حق او دعا می‌کند، غیر از «لِأبیه آزر» است؛ زیرا «والد» تنها بر پدر حقیقی اطلاق می‌شود و حضرت ابراهیم (ع) هم برایش دعا می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه نماز‌های جماعت با شکوهی که در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود به نوبه خود یکی از معجزات امام رضا (ع) به‌شمار می‌رود، گفت: حضور پرشور زائران در اقامه نماز جماعت یک تبلیغ عملی شیعه در برابر هجوم تبلیغاتی وهابیت محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه نماز رکن، مظهر ایمان و توحید است، اظهار کرد: ائمه جماعت حرم مطهر رضوی در راستای ترویج اقامه نماز، در سخنرانی‌های کوتاه و دلنشین قبل و بعد از نماز، موضوعات اعتقادی و آثار نماز را برای زائران به ویژه جوانان مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن دین و ایمان جوانان را هدف گرفته است، اظهار کرد: اکنون دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تخریب ایمان و اعتقادات جوانان هستند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: نمازی که با توجه و خلوص نیت قرائت می‌شود یقینا باعث تنهی عن الفحشاء و المنکر خواهد شد.

وی با عنوان اینکه نماز، ظاهر و عقاید، باطن دین است، خاطرنشان کرد: نماز‌های حرم مطهر رضوی عملا تهمت‌های وهابیون علیه شیعیان را خنثی خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها