خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان خطاب به کارکنان فرهنگی گفت: شما در صف عملیاتی اصلاح و تربیت گام برمی‌دارید و به عنوان سفیران اصلاح و تربیت در زندان‌ها هستید.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۵۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

کارکنان فرهنگی سفیران اصلاح و تربیت در زندان‌ها هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در نشست تخصصی شاغلان فرهنگی و تربیتی  زندان‌های استان به جایگاه و اهمیت کار فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها پرداخت و خطاب به کارکنان فرهنگی اظهار داشت: شما در صف عملیاتی اصلاح و تربیت گام برمی‌دارید و به عنوان سفیران اصلاح و تربیت در زندان‌ها هستید.

وی ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان فرهنگی در زندان‌های استان افزود: کار شما خداپسندانه و در عین حال پر مشقت و سخت است چراکه ما با افرادی سر و کار داریم که دچار لغزش شده و یا به نوعی هنجارشکن هستند.

مدیرکل زندان‌های همدان با بیان اینکه موضوعات فرهنگی در مجموعه زندان‌ها باید سرلوحه امورات قرار گیرد، گفت: مسئولیت فرهنگی در زندان‌ها کار بسیار سخت، مشکل و حساس بوده و این فعالیت‌های فرهنگی سال‌ها بعد بر روی زندانی اثر لازم را خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: شما تزکیه نفس انسان‌هایی را بر عهده دارید که به خطا رفته‌اند و مسئولان و کارکنان  فرهنگی زندان‌ها باید با بکارگیری خلاقیت، تجربیات، تخصص و ابزار لازم تلاش کنند تا در راستای بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه  قدم‌های موثری بردارند.

پروین یادآور شد: کسانی که در واحدهای فرهنگی زندان‌ها کار می کنند باید دیدگاه فرهنگی داشته باشند و لازم است که رفتار، کردار و گفتار این کارکنان نیز فرهنگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها  به سبب اثرگذاری که از آن مورد انتظار است باید با صبر و تحمل به آن پرداخته شود، هر وقت کار فرهنگی در زندان ضعیف شود، چالش‌های زندانبانی افزایش خواهد یافت بنابراین تقویت کیفی برنامه‌های فرهنگی در اولویت است .

مدیرکل زندان‌های همدان ادامه داد: کسانی که در حوزه فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان مشغول به فعالیت هستند باید ابتکار و خلاقیت داشته باشند و رمز ماندگاری و کسب موفقیت در اجرای برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی  و تربیتی در زندان‌ها داشتن خلاقیت و به کار بردن شیوه‌های ابتکاری است.

وی یادآور شد: لازمه امنیت در زندان‌ها اقدامات فرهنگی و تربیتی است  و توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در سطح زندان‌ها باعث آرامش روحي زندانيان و ارتقاي امنيت زندان‌ها مي‌شود.  

پروین افزود: مسئولان فرهنگی و تربیتی با اجرای برنامه‌های متنوع نقش بسیار مهمی در پر کردن اوقات فراغت زندانیان بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری مراسم‌ها به صورت مناسب اشاره کرد و گفت: در زندان‌ها برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی، اعیاد و مسابقات متنوع باید به صورت مستمر  و قوی اجرا شود و نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و در این مراسم‌ها با حضور حداکثری کارکنان ،سربازان وظیفه و زندانیان را سهیم و فضای مناسبی را برای آنان ایجاد کنیم.

مدیرکل زندان‌های همدان با تأکید بر تعامل  با ارگان‌ها و نهادها از قبیل ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پروروش فکری نوجوانان و حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی شهرستان‌ها و سعی در تقویت ارتباطات ابراز داشت: انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی زندان‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

وی افزود: جایگاه مسئولان فرهنگی جایگاه مهمی است و با مدیریت صحیح و مناسب می‌توانیم برای پیشرفت اهداف فرهنگی سازمان زندان‌ها و خروجی مناسب که همان اصلاح وتربیت زندانیان است گام برداریم.

پروین گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار فرهنگی نیاز به تلاش مضاعف و فعالیت مستمر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات