خبرهای داغ:
جلوخانی گفت: نقل و انتقال دام زنده و فرآورده های دامی در قزوین فقط با مجوز دامپزشکی انجام می شود و با هرگونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۵۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مهدی جلوخانی با اشاره به لزوم کسب مجوز جهت حمل دام بیان کرد: نقل و انتقال دام زنده و فرآورده های دامی در قزوین فقط با مجوز دامپزشکی انجام می شود و با هرگونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.

وی گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های واگیردار از طریق حمل غیرمجاز دام هرگونه حمل دام زنده سبک و سنگین که فاقد مجوز دامپزشکی باشد، خلاف مقررات محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

جلوخانی، حمل و نقل دام به صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی بیان کرد و افزود: متقاضیان حمل دام و فراورده‌های خام دامی باید پس از ارایه درخواست به واحد قرنطینه و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل را دریافت کرده و سپس با خودروهای ویژه اقدام به جا به جایی محموله‌ موردنظر خود کنند.

وی اضفه کرد: حمل دام و طیور زنده، گوشت سفید و قرمز، انواع فراورده‌های جانبی دام از قبیل شیر، تخم مرغ، عسل، پشم، پوست، کود، امعا و احشای داخلی و همچنین انواع آبزیان از جمله مواردی هستند که حمل و نقل آنها نیازمند مجوز است.
این مسئول افزود: واحد قرنطینه اداره دامپزشکی همه ساله با تعداد زیادی تقاضا در این زمینه مواجه است که در مورد تمامی آنها مراحل قانونی و رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای به صورت کامل مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد.

وی گفت: کارشناسان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در مبادی استان خودروهای حامل فرآورده های خام دامی را کنترل می کنند تا اطمینان حاصل شود که محموله‌های گوشت و مرغ و ماهی و غیره ورودی به استان دارای مجوز بهداشتی حمل هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها