عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری اظهارداشت: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب نیز با انجام مطالعات لازم و کار کارشناسی این بیانیه را با نگاه به گذشته و چشم انداز به آینده ترسیم کرده اند.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۲۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله سیداحمد خاتمی افزود: اینکه رهبر فرزانه انقلاب به تبریز ماموریت داده تا این بیانیه را دنبال کند گویای ظرفیت بسیار بالای آذربایجان شرقی و به ویژه این شهر و نگاه ویژه رهبری به این استان است.

وی اضافه کرد: این ماموریت هم تکلیف برای این استان و تبریز است و هم برای مردم این دیار افتخاری است که مخاطب بیان رهبری قرار گرفته اند.

آیت الله خاتمی، ادامه داد: هنر رهبر معظم انقلاب در ترسیم این بیانیه این است که با مقایسه کارهایی که انقلاب اسلامی سامان داده است از رشد نکردن عدالت اجتماعی در حد انتظار گله مند شده اند.

وی با اشاره به ویژگی های شهر نمونه در تراز نظام اسلامی، یادآوری کرد: این ویژگی ها شامل «برنامه ریزی در تمام عرصه ها» به طوری که آئین نامه دینی در آن حرف اول را بزند، «برقراری عدالت اجتماعی» و توزیع امکانات در شرایط مساوی به صورت مساوی و در شرایط غیرمساوی به صورت قانونمند که از مهمترین ابعاد آن جلوگیری از رانت خواری ها در عرصه های مختلف و در راس بودن قانون است و «برخورداری از امنیت» چراکه این امر زیرساخت هر نوع توسعه سیاسی، فرهنگی و دینی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: از دیگر ویژگی های شهر نمونه در تراز نظام اسلامی را «داشتن جامعه از اقتصاد آباد» بوده که در این راستا حدود یک دهه است که رهبر معظم انقلاب نام گذاری سال ها را بر مبنای اجزای اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده اند.

آیت الله خاتمی، افزود: اگر در طول این سال ها به نسخه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به صورت کامل عمل می شد، امروز وضعیت ما چنین نمی شد و با تکانه های خارجی نمی لرزید.

وی، «داشتن رهبری الهی» را از دیگر ویژگی های شهر نمونه در تراز نظام اسلامی اعلام کرد و اظهار داشت: این ویژگی در کلان از سوی خداوند بر ملت ما عنایت شده است.

نخستین همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران سراسر کشور در راستای ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب از سوی شهرداری و شورای اسلامی تبریز با همکاری نهادها و سازمان های ذیربط در صبح و عصر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

ارسال نظرات