خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صاحبان رسانه های غربی بر علیه ملت های ضعیف عملیات روانی قبل از عملیات نظامی انجام می دهند و با تولید و انتشار خبر آگاهی بخشی نمی کنند بلکه نحوه رفتار ایجاد می کنند و چه بسا شما را به عرصه ای بکشند که پشیمان شوید.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۲۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان در بیرجند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و قدردانی از زحمات خبرنگاران اظهار داشت: اهمیت دادن به جایگاه رسانه ها و مقام رفیع خبرنگار بسیار واضح است. تلاش سپاه این است که الگوئی ارائه کنیم و از همه مجموعه ها و سازمانهای کشور درخواست داریم که  به نکوداشت مقام خبرنگار و نقش رسانه ها اهمیت دهند و کمک کنند که این بخش از مؤلفه قدرت در کشور شکل بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه تبلور انعکاس قدرت های فرهنگی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در کشور حائز اهمیت است افزود: در داخل کشور با مشکل اساسی در حوزه رسانه رو به رو هستیم چون به چند مفهوم اولیه اعتقاد نداریم. اول اینکه رسانه ها صاحب دارند و این را باور کنیم که هر پیامی از رسانه ها منعکس می شود برای تحقق هدفی است که صاحب آن رسانه هدف گذاری کرده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه عنوان کرد: رسانه های غربی در خصوص زیر سوال بردن دوران انقلاب، بحرانی نشان دادن شرایط حال و عدم امید به آینده کار می کنند و در نتیجه کار آنها بخش عمده ای از مردم دچار تردید می شوند.

سواد رسانه ای از ضروریات در جامعه امروز است

وی با تأکید بر لزوم افزایش سواد رسانه ای در جامعه خاطرنشان کرد: در دنیای امروز سواد رسانه ای را باید بالا ببریم که وقتی پیام به ما منتقل می شود تجزیه و تحلیل کنیم که چه بخشی از خبر راست است و چه بخشی برای تضعیف روحیه ما است و هدف خاصی دارد.

شریف بیان داشت: سازمان یونسکو اعلام کرده باسواد کسی است که پنج مؤلفه داشته باشد. روابط عاطفی با خانواده به خوبی برقرار کند، قادر باشد با محیط اطراف ارتباط برقرار کند، سواد مالی داشته باشد و با درآمد مشخصی خود و خانواده‌اش را اداره کند، سواد رسانه ای داشته باشد و آخرین مورد سواد خواندن و نوشتن است.

وی متذکر شد: امروز کسی که قادر نباشد تشخیص دهد از رادیو، تلویزیون، وبلاگ، سایت و روزنامه چه پیامی دریافت می کند بی سواد است. رسانه های امروز رسانه های دیروز نیستند امروز با رسانه ها عملیات انجام می دهند و با تولید و انتشار خبر آگاهی بخشی نمی کنند بلکه نحوه رفتار ایجاد می کنند و چه بسا شما را به عرصه ای بکشند که پشیمان شوید.

سخنگوی سپاه پاسداران یادآور شد: در آستانه جنگی که آمریکا می خواست علیه صدام راه بیندازند با امپراطوری رسانه ای در اختیار دارند و با کار حرفه ای و شناخت از منطقه به گونه ای طراحی کردند تا افکار عمومی را ترغیب کنند که اجازه حمله به عراق را بگیرند و در اینجا مولفه قدرت افکار عمومی تعیین کننده بود که با کمتر از ۲ماه تولیدات مواد هسته ای صدام را به عنوان بزرگترین خطر برای بشر معرفی و مجوز حمله به عراق را گرفتند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها بعد از سقوط صدام چیزی از مواد هسته ای و تجهیزات عراق به مردم نشان ندادند چون نیاز ندارند این قدر تولید خبر برای افکار عمومی دارند که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند.

دولت های غربی با امپراتوری رسانه ای دنبال فریب افکار عمومی هستند

سردار شریف خاطرنشان کرد: رسانه ها قادر هستند با سرعت کاه را کوه و کوه را کاه جلوه دهند و در جنگ رسانه ای دشمن بر علیه ایران اسلامی، دارایی های ارزشمند کشور را ضعیف و نداشته های خودشان را ارزشمند جلوه می دهند.

وی یادآور شد: جنگ تحمیلی تجارب ارزشمندی نصیب ملت ایران کرد و حتماً دشمن بداند که یکبار دیگر این ملت دچار غافلگیری در جنگی همچون جنگ تحمیلی نمی شود. در جریانات ماه اخیر دشمن تازه چشمه های کوچکی از توانمندی های نظامی ایران را دیده است.

 مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه داشته اصلی خودمان را ولایتمداری و اتکاء به مردم می دانیم گفت: رئیس جمهور آمریکا فکر می کند نسل ما عوض شده و می تواند از انقطاع نسلی بهره گیری رسانه ای ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در کدام جنگ آمریکایی ها بر علیه ایران موفق بوده اند که رئیس جمهور آمریکا ادعا می کند که "ایران در هیچ جنگی برنده نبوده و در هیچ مذاکره ای شکست نخورده است" تصریح کرد: فرزندان ملت بسیار باهوش هستند و به سرعت دست دشمن را می خوانند .

شریف اظهار داشت: خیلی از جوانان نمی دانند سازمان منافقین با فرزندان ملت چه کردند آنان ستون پنجم رژیم بعث بودند و هزاران پدر و مادر را داغدار کردند و امروز مشاوران آمریکا و اروپا هستند.

عظمت ملت ما در قدرت پیام جمهوری اسلامی ایران است

وی متذکر شد: وظیفه خبرنگاران است تاریخ ۴۰ ساله انقلاب را بدانند که ما در چه پله ای در مقابل آمریکایی ها بودیم و تا حالا بسیار فاصله صعودی داشتیم. منبع تولید پیام های ما  قدرتمند است و دلیل عظمت ما قدرت پیام جمهوری اسلامی است که با فطرت انسانها  تطابق دارد.

سخنگوی کل سپاه پاسداران گفت: رسانه های معاند و ضد انقلاب  ۱۲ سال است می خواهند چهره سپاه را نزد مردم منفور تصویرسازی کنند تا بالاخره سپاه را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دادند که این تنها مورد مشابه در حمایت از سپاه در اوج دفاع مقدس در این جریان رخ داد و وحدت ملی پیرامون حمایت از سپاه شکل گرفت.

خدمت به مردم افتخار  و  رویارویی با دشمن وظیفه سپاه است

وی با بیان اینکه خدمت به اقشار مختلف مردم بویژه در مناطق محروم و دور افتاده را افتخار پاسداری در راه اسلام می دانیم خاطرنشان کرد: سپاه برای حفظ دستاوردهای انقلاب تشکیل شده است و ما رویارویی با دشمن را خیلی کار قدرتمندانه ای نمی دانیم بلکه انجام وظیفه ما است و با قدرت انجام می دهیم و اجازه نمی دهیم تدبیر و فرمان امام زمین بماند.

مسئول روابط عمومی سپاه  با بیان اینکه عملیات رسانه ای بر علیه ولایت فقیه و مجموعه سپاه بسیار سنگین است گفت:  فتنه ۸۸ را رسانه بی بی سی به راه انداخت. رسانه ها امروز قبل از عملیات نظامی، عملیات روانی ایجاد می کنند و با ترفندهای رسانه ای مردم را به نفع خودشان به میدان می آورند.

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت: رسالتی که شهدا در دفاع از تمامیت ارضی کشور بر عهده داشتند امروز وظیفه مهم در حراست از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را فعالان عرصه خبر بر دوش می کشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها