مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛
مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از تهیه بانک اطلاعات روحانیون مازندران در دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۱۱۹۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از دفاع پرس،سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در اولین جلسه هم اندیشی شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران یکی از مأموریت‌های این اداره کل محسوب می‌شود که تکمیل آن با کمبود اعتبارات استانی و ملی مواجه است.

وی با بیان اینکه با توجه به گذشت 12 سال، این مرکز همچنان نیمه کاره مانده است، افزود: در سال 98 مبلغ یک میلیارد تومان بودجه استانی و هفت میلیارد تومان بودجه ملی برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دیده شده است و در تلاش هستیم رقم اعتبار بودجه استانی را بالا ببریم و وعده‌هایی از استاندار گرفتیم.

این مسئول افزود: تاکنون 44 میلیارد تومان برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس هزینه کردیم و نیازمند تخصیص 56 میلیارد تومان هستیم تا این پروژه که بزرگترین مرکز گردشگری کشور است تکمیل شود.

وی همچنین تدوین نقش استان در دفاع مقدس را از مأموریت‌های مهم این اداره برشمرد و افزود: همچنین تعداد 114 عنوان برنامه فرهنگی در سال 98 در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یکی از برنامه‌های مهم را بحث روحانیت در دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: علما خط مقدم ما هستند و باید عملکرد این حوزه به خوبی مطرح و به هر شکل ممکن خاطرات‌شان جمع آوری شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل در حوزه تدوین نقش روحانیت در دفاع مقدس ورود پیدا کرده است، گفت: در این راستا کتاب حجت الاسلام «سید احمد رسولی»، آیت الله «نورالله طبرسی»، آیت الله «علی معلمی» و حجت الاسلام «جعفری» تدوین شده است.

این مسئول از نقش آفرینی بیش از 85 هزار رزمنده مازندرانی در دفاع مقدس خبر داد و با بیان اینکه این استان بیش از 377 شهید روحانی در دفاع مقدس تقدیم کرد، گفت: مازندران اولین شهید روحانی دفاع مقدس شهید «ولی الله سلیمانی‌فرد» و اولین شهید مدافع حرم «مالامیری» را تقدیم کرد.

ملکی به آغاز طرح نهضت جمع آوری خاطرات در ادارات اشاره کرد و با بیان اینکه این کار در حوزه روابط عمومی‌های استان در حال انجام است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا نیمه دوم سال 99 بتوانیم 10 هزار و 400 ساعت خاطره جمع آوری کنیم و یکی از این حوزه‌ها حوزه روحانیت است.

وی از جمع آوری 30 هزار ساعت خاطره با همکاری ستاد کنگره شهدای استان خبر داد و گفت: مازندران قابلیت‌های خاصی در دفاع مقدس دارد که باید به بخش‌های مختلف آن ورود پیدا کنیم و نسبت به جمع آوری خاطرات اقدام کنیم.

وی در ادامه به اهداف تشکیل شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: این شورا دارای 15 عضو حقیقی و حقوقی و چند پیشکسوت دفاع مقدس و هفت کمیته است که در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس گام بر می‌دارد.

این مسئول، شناسایی و معرفی روحانیون ایثارگر دفاع مقدس و حمایت از برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و همایش‌های علمی، فرهنگی، هنری و برپایی نمایشگاه‌های نقش روحانیت در دفاع مقدس را از جمله اهداف این شورا برشمرد.

ملکی همچنین ادامه داد: تهیه بانک اطلاعات روحانیون و طلاب ایثارگر در دفاع مقدس، تدوین تاریخ شفاهی نقش روحانیت در دفاع مقدس، جمع آوری، نگهداری، ثبت و بهره برداری از اسناد و آثار مکتوب و غیرمکتوب مرتبط با نقش روحانیت در دفاع مقدس از جمله اهداف تشکیل این شورا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها