مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان در گفتگو با «بسیج»:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت: رسالت خبرنگار ترویج حقیقت ،معرفی اسلام ناب محمدی ومردم سالاری دینی است.
کد خبر: ۹۱۶۱۰۸۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، ضمن گرامیداشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي وسایر شهدای خبرنگاراظهار داشت:رسانه ها یکی از ارکان قدرتی در کشور وسازمان ها محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه در گذشته قدرت،جمعیت واقتصاد در دنیا حرف اول را می زد،خاطرنشان کرد:امروزه 5 محور فرهنگ ونفوذ فرهنگی،نفوذعلمی ،قدرت رسانه ای،قدرت اقتصادی وقدرت نظامی در دنیا پیشرو بوده وتاثیرگذاری حداکثری دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)بااشاره به اینکه خبرنگاران امين مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و فعاليت اين قشر شفاف كننده اموراست،تصریح کرد: خبرنگاران، به واسطه خدمت در عرصه رسانه، نقش موثري در روشنگري افكار عمومي داشته و با آگاهي بخشي و دانش افزايي، در توسعه دانش عمومي و پرورش انديشه ها گام بر مي دارند.

حجت الاسلام بیگدلی بابیان اینکه خبرنگار صادقانه،عاشقانه ومظلومانه در راستای تامین ونشر اخبار ورویدادهای جامعه فعالیت می کند،افزود: شهیدان خبرنگار با خون خود پیام ایثار، شهادت و جوانمردی را مخابره کردند و به همه آزادگان و دلسوختگان عالم آموختند که باید تحقق عدالت و انسانیت در جامعه  از عزیزترین دارایی یعنی جان گذشت.

وی ادامه داد: خبرنگاران به عنوان تلاشگران عرصه اطلاع رسانی دل در گرو حفظ دستاوردهای نظام اسلامی داشته و برای ترویج ارزش‌ها علاوه بر روایت وقایع و رویدادها به انعکاس توانمندی ها و ظرفیت‌های اقصی نقاط کشور پرداخته و از طرفی نیز کاستی‌ها و مطالبات مردم را با نقد منصفانه رسانه‌ای می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور نیز رسانه ها با تقویت امید در جامعه و امیدوار کردن مردم نقش ممتازی را در راستای توسعه و پیشرفت کشور دارند و با پرهیز از مطالب تفرقه افکنانه و نقدهای غیر منصفانه و مخرب جامعه را در تحقق اهداف خود یاری می کنند.

وی تصریح کرد: قداست قلم تا آنجاست که خدای تعالی در قرآن بدان قسم یاد کرده است از این رو خبرنگاران با حفظط قداست قلم، امانتدار واقعی آن هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) بابیان اینکه در نظر قراردادن مصالح و منافع کشور و پرهیز از هر گونه حرکت سلیقه‌ای و صداقت و امانتداری در ارسال خبر مهمترین انتظار جامعه از خبرنگاران است،گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه علاوه بر رسالت واقعی خود در انعکاس اخبار به عنوان سربازان میدان های فرهنگی هستند و با قلم خود باید به گونه ای در جامعه بصیرت افزایی کنند که مردم را برای مقابله با جنگ فرهنگی و شبیخون غربی هوشیار کنند.

حجت الاسلام بیگدلی در پایان در پاسخ به اینکه اگر خبرنگار بودید در چه حوزه ای فعالیت می کردید و به چه سوژه ای می پرداختید، گفت:اگر خبرنگار بودم ماندد شهید صارمی وسایر شهدای خبرنگار علاقمند به فعالیت در حوزه دفاع مقدس وترویج اسلام ناب محمدی بودم چرا که خبرنگاریِ جنگ، یکی از مهم‌ترین بخش‌های خبر است که اگر فعالیت این خبرنگاران نباشد بسیاری از واقعیت‌های جنگ از چشم مردم پنهان می‌ماند.

ارسال نظرات