نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های گیلان باید گزارشات مبنی بر خرید زمین و مقابله با ساخت و سازهای غیر قانونی را بدهد.
کد خبر: ۹۱۶۰۹۷۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نشست مشترک اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، روسا و دبیران ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها اظهار داشت: بایستی در تمام کار‌ها رضایت خدا را در نظر بگیریم و مجاهدانه عمل کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اگر انسان خودسازی نکند نمی‌تواند دیگران را هدایت کند بیان کرد: اگر انسان‌ها به آنچه که می‌گویند عمل کنند، بسیاری از مشکلات و انحرافات در جامعه اصلاح می‌شود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از موضوعات مطرح شده آرمانی به نظر می‌رسد تصریح کرد: اینکه در دانش روز به دنبال ایده‌پردازان می‌روند برای آن است که ایده به واقعیت می‌پیوندد.

امام جمعه رشت بر حفظ اندیشه‌های آرمانی تأکید کرد و گفت: از سال ۵۹ آرمان‌های انقلاب در جامعه مطرح شد و تا پایان دفاع مقدس نیز وجود داشت، اما دشمن در پشت پرده به‌دنبال نوعی مهندسی فرهنگی بود تا پس از جنگ به هدف خود برسد.

آیت‌الله فلاحتی فساد برخی از مسئولان و عدم پایداری در مسیر جهادگری را از برنامه‌های دشمن دانست و عنوان کرد: پس از جنگ شرایطی فراهم شد تا دشمن بتواند به اهداف خود دست یابد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با گله‌مندی از اینکه برخی از مسئولان از مسیر انقلاب جدا شده‌اند خاطرنشان کرد: اگرچه زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد، اما برخی در مقابل ناهنجاری‌ها فرافکنی می‌کنند.

وی با اشاره به خرید زمین توسط افراد مختلف از سراسر کشور در گیلان افزود: بعضی از افراد قانون‌شکنی را می‌دانند لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های گیلان باید گزارشات مبنی بر خرید زمین و مقابله با ساخت و ساز‌های غیر قانونی را بدهد، زیرا زمین باید در اختیار تولید قرار گیرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان با بیان اینکه برخی از مسئولان گیلانی با خریداران زمین همکاری می‌کنند ابراز داشت: مدیری را در استان گیلان می‌شناسم که در ۲۰ نقطه، زمین خریداری کرده است که هر کدام از آن‌ها حدود ۱۰ هکتار است.

امام جمعه رشت به نیمه کاره گذاشتن برخی از پروژه‌ها در کشور اشاره کرد و عنوان داشت: برای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان با خدا عهد بسته و سوگند خورده‌ایم و این کار را تا تحقق کامل آن رها نمی‌کنیم.

آیت‌الله فلاحتی از رفتار برخی از مدیران مبنی بر آنکه به‌دنبال پست و مقام و ثروت نامشروع هستند گله کرد و گفت: مسئولان باید توجه کنند که اگر مسئولیت و مقام آن‌ها برای انقلاب و در راه عمل به منویات رهبر معظم انقلاب نباشد بی‌ارزش است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: اگر پست بعضی از مدیران را از آنان بگیرید یا قصد جابجایی آن‌ها را داشته باشید جنجال به پا می‌کنند در صورتی که یک مسئول در نظام اسلامی باید فقط در فکر خدمت به مردم باشد.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های گیلان بایستی همکاری با سازمان‌های فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه رشت خواستار تشکیل اتاق اندیشه‌ورز و بررسی راهکار‌های امر به معروف و نهی از منکر در ستاد‌های شهرستانی شد و تاکید کرد: خروجی اجرای برنامه‌ها در فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دارد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به آموزش مربیان مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها تاکید کرد و افزود: توجه به دو مقطع مهدکودک و پیش دبستانی باعث می‌شود که تا ۱۰ سال آینده نتیجه مثبتی از تلاش‌های خود را شاهد باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با اینکه چادر نشان ملی ما است عنوان کرد: حجاب قانون نظام جمهوری اسلامی ایران است و صدا و سیما بایستی شاخص‌های زن مسلمان را به مردم معرفی کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اجرایی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: برخی از مدیران در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کافی ندارند و از آن سر باز می‌زنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه هنجارشکنی در استان گیلان که ۸ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است قابل قبول نیست بیان کرد: برنامه‌ریزی برای مقابله با ناهنجاری‌ها باید عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه باشد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر چگونگی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: دستگاه قضا موظف است در هر کدام از شهر‌های گیلان شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر جهت برخورد با هنجارشکنان را ایجاد کند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی جهت مقابله با هنجارشکنان در سراسر کشور گفت: از خداوند برای فرماندهان ناجا آرزوی توفیق می‌کنم و از آنان درخواست دارم که با آمران به معروف و ناهیان از منکر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تمام واجبات دینی در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در برابر دریا هستند ابراز داشت: هدف ما از اجرای این فریضه الهی در استان گیلان بهره‌مندی مردم از فضای معنوی و شاد شدن ارواح مطهر ۸ هزار شهید گیلانی است.

امام جمعه رشت به تلاش‌های ارزشمند خانواده شهدا، جوانان جامعه، روحانیون، نیروی انتظامی و نیرو‌های ارزشی اشاره کرد و بیان داشت: کار در فضای امر به معروف و نهی از منکر بزرگتر از نبرد در میدان جنگ است.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این همایش با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج برای تذکر لسانی در جامعه تصریح کرد: اگر از ظرفیت طرح شجره طیبه صالحین در بسیج به‌خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم آثار مثبت آن را در جامعه ببینیم.

سردار محمد عبدالله‌پور بر هدایت فضای مجازی توسط نیرو‌های انقلابی تاکید کرد و عنوان داشت: بایستی از ظرفیت موجود در فضای مجازی برای احیا و گسترش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات