در نشست رؤسای حوزه های علمیه و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان شاهرود بر توجه به امر نماز و استفاده از ظرفیت خیرین نماز در مدارس تاکید شد.
کد خبر: ۹۱۶۰۹۳۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
استفاده از ظرفیت خیرین نماز در مدارس/کاهش آسیب های اجتماعی با تقویت اعتقادات/بکارگیری بیش از ۱۵۰ مبلغ و روحانی در مدارس شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست رؤسای حوزه‌های علمیه و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.
در این نشست سید محمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی و دبیر کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان، گزارشی از فعالیت‌ها و طرح‌های مشترک انجام شده بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از جمله بکارگیری ۹۰ نفر امام جماعت روحانی و ۶۷ نفر مبلّغه در قالب طرح‌های مشاورین مذهبی، امین، امیدان، و سرباز طلبه در مدارس، به اعضای کمیته ارائه داد.
وی از فرایند گزینش حدود ۹۰ مبلغه جهت حضور در مدارس و برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی ویژه مشاورین مذهبی نیز خبرداد.
سید محمد موسوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود و نایب رئیس کمیته همکاری‌ها در این نشست با تأکید بر اهمیت نماز و اثربخشی آن در سلامت زندگی فرد گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، با تقویت اعتقادات (نماز) امکان پذیر است.
موسوی همچنین با اعلام افزایش مشارکت و حضور خیرین مدرسه ساز برای ساخت نمازخانه مدارس، پیشنهاد داد: از ظرفیت خیرین نماز نیز جهت تأمین پاره‌های از نیاز‌های مالی این حوزه (اقامه نماز) استفاده شود.
در این نشست تعیین مدرسه علمیه "معین" در حوزه خواهران و برادران جهت کاهش تشریفات اداری (معرفی ائمه جمعه مدارس و پیگیری امور ایشان) و انجام مصاحبه و تعیین صلاحیت روحانیون داوطلب اقامه نماز مدارس در حوزه علمیه معین تصویب شد و تمهید زمینه مشارکت خیرین نماز، جهت ترویج این فریضه در مدارس و استفاده از ظرفیت اساتید حوزه جهت حضور داوطلبانه در مدارس فاقد امام جماعت پیشنهاد گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها