رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از آفت‌های تجربه شده در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عمل نشدن و دنبال نکردن به مصوبات از سوی مسئولان است.
کد خبر: ۹۱۶۰۸۸۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام است که در منابع اسلامی در راستای این موضوع به صورت جدی اشاره شده است.

وی افزود: این مهم به ویژه در نظام اسلامی اهمیت بسیاری دارد که عمل به این واجب الهی اجرای احکام اسلامی را دارد.

حجت الاسلام محامی بیان کرد: با توجه به گسترش فساد در ابعاد و ناحیه‌های مختلف جامعه اسلامی این دو امر حساسیت خاص خودش را دارد، به ویژه در ادارات سازمان‌های مختلف مواردی که  در این زمینه در راستای عدم رعایت و اجرای این دو امر مهم مشاهده می‌شود حساسیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حساسیت‌های بیشتر این امر به همین علت است که دشمن برنامه‌ریزی می‌کند این فساد سازمان‌ یافته گسترش یابد و یک مقابل و مواجهه‌ای و جبهه‌ای در برابر آن داشته باشیم که همه ما باید در راستای اجرا و نهادینه سازی این مهم فعال باشیم.

ابن مسئول بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ابعاد مختلفی را پیدا می‌کند اگر همه مسئولان با حساسبت و جدیت ببشتری این مهم را دنبال کنند، و همه ما وظیفه همگانی داریم برای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی برای رسیدن به مطلوب اقدام عملی کنیم.

محامی با تاکید بر این مطلب که بدون شعار با یک ارزیابی نسبت به عملکرد خودمان و ستاد امر به معروف به صورت واقع بینانه به دنبال خروجی کار باشیم، خاطر نشان کرد: معیار سنجش کار در ستاد جهت فرهنگ سازی این مهم باید خروجی باشد نکات ضعف و آسیب‌ها را بررسی وآن‌ها را قوت بخشیم.

محامی افزود: یکی از آفت‌های تجربه شده در جلسات عمل نشدن و دنبال نکردن به مصوبات از سوی مسئولان است،  باید راهکار‌های ترویج ارائه شود، حلقه مفقوده برای افرادی که در صحنه عمل می‌خواهند این واجب را اجرا  کنند  عملیاتی شدن دستآورد‌های این امر مهم است و باید در این مسیر گام برداریم.
ارسال نظرات